מהו יום האחריות החברתית?

לארגונים ולחברות יש כוח רב ביכולתם לקדם עשייה חברתית משמעותית, ולא רק בתחום העסקי שבו הם פועלים. העסקה הוגנת ומגוונת, שמירה על הסביבה, תנאי עבודה הוגנים ופעילות בקהילה הם רק חלק מהדרכים לעשות כן. לארגונים האלה יש גם עובדים. וביחד – ארגונים ועובדיהם יכולים להירתם ולקדם עשייה חברתית.

כמובילי הנושא בישראל, יזמנו את "יום האחריות החברתית בעסקים" בשותפות החברות העסקיות ברשת מעלה. היום הלאומי, שהפך למסורת שנתית, נוסד על מנת להעלות על סדר היום הלאומי את החשיבות והמודעות לאחריות החברתית בעסקים בישראל.

logo2

בחברות העסקיות מתקיים ביום זה קמפיין מודעות פנים ארגוני שמטרתו היא להגביר את החשיפה והמודעות בקרב עובדי החברות לנושא ומתוך כך לטפח תחושת השתייכות וגאווה בקרב העובדים כלפי החברה בה הם עובדים. הקמפיין בא לידי ביטוי דרך ארגז כלים שהחברות יכולות לבחור ליישם חלק מהם ביום זה- החל מפוסטרים, מצגות, סרטוני אנימציה קצרים שמציגים את אפיקי האחריות החברתית של החברה, דרך תקשור תוצאות דירוג מעלה של החברה, ועד להצעות לפעילויות וסדנאות לפעילות בשיתוף העובדים.

 

"יום האחריות החברתית בעסקים" הנו יוזמה הנפרשת על פני מספר חודשים על מנת לאפשר לארגונים ולעובדיהם הכנה לקראת עשייה משמעותית. שיא הפעילות מגיע ביום אחד ספציפי –  אירוע פתיחת יום האחריות החברתית. באירוע זה, בהשתתפות ראשי החברות העסקיות הזוכה לחשיפה תקשורתית רחבה, נחשפות תוצאות דירוג מעלה מתוך רצון לציין ולחגוג את פעילויות החברות שלקחו חלק במסגרת "יום האחריות החברתית בעסקים", חיברנו בין שני אירועי מפתח בתחום העשייה החברתית-עסקית למאורע משמעותי וחגיגי במיוחד.