ברכות לזוכים באות הגיוון בעסקים ע"ש דב לאוטמן 2015


header versitile

זו השנה השניה בה ארגון מעלה והפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה מעניקות את "אות הגיוון בעסקים ע"ש דב לאוטמן" לחברות הראויות לשבח על יוזמות לשיפור הגיוון בתעסוקה והגדלת ייצוגן של אוכלוסיות הסובלות מתת תעסוקה בשוק העבודה.
במסגרת אירועי "יום האחריות החברתית בעסקים", הוענק האות לשלושה זוכים – בנק הפועלים, קבוצת פישמן ושירותי בריאות כללית . בנק הפועלים – על תכנית מערכתית לקידום גיוון בתעסוקה מקרב מגזרים שונים; קבוצת פישמן על פעילות רבת שנים לשילוב אנשים עם מוגבלות וכבדי שמיעה בחברות הקבוצה ושירותי בריאות כללית על הכשרה, קידום ושילוב עובדים יוצאי הקהילה האתיופית. ציון לשבח ניתן לחברת סטארטפלסט על יוזמה מרשימה לקליטת עובדים עם מוגבלות במפעל ובתהליך הדרגתי גם להעסקה ישירה.

לכל המועמדויות לאות הגיוון בעסקים לשנת 2015, לחצו כאן.

לניתוח תהליכי גיוון בחברות לפי תחומים, לחצו כאן.

למעבר לגלריית תמונות מאירוע יום האחריות החברתית, כולל טקס הענקת אות הגיוון, לחצו כאן.

תיאור הזוכים:
תכנית מערכתית רב-ממדית לקידום הגיוון וההכלה בבנק הפועלים
הבנק מציג מחויבות מתמשכת לגיוון עובדיו בכל הדרגים ותוצאות יפות של השמה וקידום. הבנק הפעיל תכנית מערכתית להגברה הדרגתית של ייצוג אוכלוסיות מגוונות בבנק, בדגש על ערבים וחרדים, יוצאי אתיופיה, בעלי מוגבלויות ועוד, שכללה:
1. גיוס עובדים מאוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג בשוק העבודה – התאמות תהליכי גיוס, מיון וקליטת עובדים.
2. פיתוח העובדים המגוונים במישורים של ניוד, פיתוח וקידום, הצבתם בעמדות מפתח ופיתוח מנהלים המנהלים עובדים מגוונים באמצעות הכשרות שונות.
3. קידום גיוון ותעסוקת האוכלוסיות המגוונות מחוץ לבנק – שילוב ספקים ונותני שירותים מאוכלוסיות מגוונות, שיתופי פעולה עם עמותות וארגונים חברתיים ועוד.

שילוב אנשים עם מוגבלות בחברות קבוצת פישמן
קבוצת פישמן חלוצה בתחום שילוב אנשים עם מוגבלות בחברות הקבוצה. כבר למעלה מעשור מקדמת החברה שילוב אנשים עם מוגבלות כחלק מהחזון החברתי שלה לקדם איכות חיים של אנשים עם מוגבלות בישראל. החברה מעסיקה אנשים עם מוגבלויות כעובדים מן המניין ולצורך כך מפתחת פרויקטים ברוב חברות הבנות תוך זיהוי הזדמנויות וצרכים עסקיים לטווח הארוך.

תכניות השילוב של הקבוצה רבות ומגוונות. השנה, הפרס ניתן על ההשקעה הכוללת של הקבוצה בתוכניות הכשרה, קידום ציבורי של הנושא במגזר העסקי ובשיתופי פעולה רחבים ושילוב אנשים עם מוגבלות ברשת הום סנטר והעסקת עובדים כבדי שמיעה בטלפארמה (בית מרקחת המספק תרופות באמצעות האינטרנט בעיקר לגיל השלישי): בהום סנטר- 6 עובדים סיימו הכשרה ייעודית לשילוב עובדים בקופות הרשת, 3 עובדים נקלטו לעבודה. בנוסף, מועסקים ברשת עובדים עם מוגבלות בעלי ותק של שנים רבות בתפקידים נוספים. בתחום הטלפארמה, למעלה מ- 10% מהעובדים הם עובדים בעלי מוגבלות ו-5% הם מבוגרים ועולים חדשים משולבים במצבת העובדים.

קידום ושילוב יוצאי אתיופיה בשירותי בריאות כללית
במסגרת היוזמה לקידום ושילוב אוכלוסיות יוצאי אתיופיה במקום העבודה, שירותי בריאות כללית יצרה 7 מודלים תעסוקתיים שמטרתם לשלב כמה שיותר עובדים ממוצא אתיופי באמצעות הגברת המסוגלות התעסוקתית, התמדה בעבודה ויציבות לאורך.
המודלים כוללים גיוס הכשרה והשמה של סייעות לרופאי שיניים- 80% מכל קורס יועסק בכללית, 100% יעברו את הסטאז' בכללית, גיוס הכשרה והשמה של כוח עזר בבתי חולים של כללית- 40% יועסקו בכללית, גיוס הכשרה והשמה של עובדי מחסן ממוחשב -60% יועסקו בכללית, תכנית העצמה והכנה לעולם העבודה לבנות שרות לאומי- 100% השתתפות, סיום קורס ואולפן ללימוד השפה העברית לעולות חדשות העובדות בביה"ח הרצפלד – 100% מהמשתתפות יסיימו את האולפן והכשרות תומכות תהליכים למנהלים ורכזי גיוס ומיון בכללית- 100% מרכזי הגיוס והמיון בכללית יעברו את ההכשרה, וכל המנהלים במודלים שפותחו.
בסה"כ משולבים בקופה כ- 90 עובדים יוצאי אתיופיה אשר עברו הכשרות שונות: הכשרה והשמה של כוחות עזר בבתי חולים; קידום בנות שירות לאומי בעולם התעסוקה.

ציון לשבח על קליטת עובדים עם מוגבלות לחברת סטארפלסט
בנוסף לאותות בחרה הועדה השנה גם להעניק ציון מיוחד לשבח לחברת סטארפלסט, אשר הציגה פרויקט במסגרתו עובדים כ-25 עובדים עם מוגבלות שכלית באולמות הייצור במפעל הנמצאים בתהליך של קליטה להעסקה ישירה במפעל. הפרויקט נבנה תוך מאמץ משמעותי של אנשי סטארטפלסט לקליטה מלאה של העובדים המועסקים בקווי אריזה. מדובר בפרויקט צעיר המתקיים כ-7 חודשים בלבד אולם לאור התרשמות הועדה מהמחייבות הגבוהה של החברה לקיומו הוחלט להעניק ציון לשבח.

לכתבות בנושא אות הגיוון בעסקים ע"ש דב לאוטמן לשנת 2015: