אחריות חברתית של עסקים בימי הקורונה

עובדים. ספקים. לקוחות. קהילה.

משבר הקורונה הכניס לסחרור את הפעילות העסקית והכלכלית בכל העולם. מעסיקים נדרשים לבצע התאמות, אשר בתורן משפיעות באופן משמעותי מאד על העובדים, הספקים, הלקוחות, הקהילה והחברה ככלל. בתוך כך, עסקים רבים ממהרים להגיב למצב ולממש את האחריות החברתית שלהם.

 

כאן תוכלו לעקוב אחר הפעילות החברתית של עסקים בישראל בצל משבר הקורונה, בתמיכה ובסיוע לעובדים, לספקים וללקוחות שלהם, ובאחריות שלהם כלפי הקהילה.

אדמה | המשך הכשרות ופיתוח מקצועי לעובדים ותמיכה בלקוחות ובקהילה

המשך הכשרות ופיתוח מקצועי לעובדים ותמיכה בלקוחות ובקהילה. אדמה החליטה לא להוציא עובדים לחל"ת וממשיכה בתכניות הכשרה ופיתוח מקצועי לעובדים, באופן המותאם להגבלות. החברה גם פועלת לתמיכה בקהילה, בדגש על אשדוד ובאר שבע, ולתמיכה בחקלאים שנפגעו מהמצב.

אינטל | הגדלת התרומות תוך מיקוד בחינוך, בריאות ורווחה, והרחבת התמיכה בעובדים

הגדלת התרומות תוך מיקוד בחינוך, בריאות ורווחה, והרחבת התמיכה בעובדים. אינטל ישראל מגדילה את תקציב התרומות וממקדת אותן בשלושה תחומים מרכזיים: חינוך, בריאות ורווחה. החברה גם מרחיבה את התמיכה בעובדים באמצעות אתר ייעודי עם תכנים, קורסים והעשרות.

אסם | פודטראק בבתי חולים והפעלת דוכני מזון להכנת תרומות לקהילה

תמיכה בצוותים רפואיים והפעלת דוכני מזון להכנת תרומות לקהילה. אסם-נסטלה פועלת למען מחזיקי עניין במגוון דרכים: שיתוף פעולה עם לקוחות שנפגעו מהמשבר והפעלת פודטראק (foodtruck) למען הצוותים הרפואיים. בנוסף, החברה מקדמת מגוון פעולות לתמיכה וסיוע לעובדים ולספקים.

ביטוח ישיר | איך מאפשרים ל- 90% מהעובדים להמשיך לעבוד מהבית ואיך ממשיכים לשמור על קשר?

איך מאפשרים ל- 90% מהעובדים להמשיך לעבוד מהבית? ביטוח ישיר הצליחה במהירות וביעילות להעביר את כל מערך העבודה לעבודה מהבית, במעט משאבים ושמירה על מרבית העובדים. החברה ממשיכה לייצר תחושת חיבור וקשר עם העובדים, ואף חילקה בונוסים

בנק דיסקונט | איך להמשיך את התמיכה במי שנזקק באמצעות התנדבות וירטואלית?

איך להמשיך את התמיכה במי שנזקק באמצעות התנדבות וירטואלית? בנק דיסקונט, יחד עם האגודה לקידום החינוך בת”א-יפו, מפעילים פרוייקט אשר במסגרתו עובדי הבנק מתנדבים באופן וירטואלי עם מאות קשישים. הפרוייקט זוכה להצלחה גדולה ולתגובות מרגשות מקרב הקהילה.

בנק הפועלים | תפיסת מחזיקי עניין מקיפה בזמני חירום

תפיסת מחזיקי עניין מקיפה בזמני חירום. בנק הפועלים מוביל שורת מהלכים במטרה לסייע לאזרחים וותיקים, בדגש על אוריינות דיגיטלית. בנוסף, הבנק פועל רבות לתמיכה בעובדים בסיוע אפליקצייה להתקשרות ולקיום פעילויות. הבנק גם מקדם יוזמות רבות לתמיכה בקהילה.

דורות | המשך העסקת כלל העובדים בשכר מלא ותמיכה בלקוחות מוסדיים

המשך העסקת כלל העובדים בשכר מלא ותמיכה בלקוחות מוסדיים. דורות מוצרי שום ותיבול ממשיכה להעסיק את עובדי החברה בשכר מלא, כולל עובדים שהיקף עבודתם הצטמצם משמעותית. בנוסף, החברה מציעה פתרונות ללקוחותיה המוסדיים (בתי מלון, בתי קפה וכו')

דלתא | ייצור מסיכות מגן לבתי חולים ואוכלוסיות בסיכון

המרת פסי ייצור לאספקת מסיכות מגן לבתי חולים ואוכלוסיות בסיכון. דלתא גליל נרתמה למאמץ העולמי ומייצרת מסיכות מגן לצוותים רפואיים ולבתי חולים במפעליה בצרפת, רומניה ותאילנד, בהיקף של מעל 200,000 יחידות. בנוסף, מתמקדת החברה בדאגה וקשר רציף

התעשייה האווירית | רתימת היכולות הטכנולוגיות להתמודדות עם המשבר, תוך שמירה על המשכיות עסקית

שימוש בטכנולוגיות להתמודדות עם המשבר תוך שמירה על המשכיות עסקית. התעשייה האווירית רותמת את היכולות והטכנולוגיות לסיוע בפתרון המשבר, כדוגמת ייצור מכונות הנשמה במפעל טילים. במקביל שומרת החברה על המשכיות עסקית, ואף פרסמה דוח קיימות בימים אלה.

ווסטרן דיגיטל | שימוש בטכנולוגיות לסיוע בקהילה והתנדבות עובדים

שימוש בטכנולוגיות לסיוע בקהילה והתנדבות עובדים. עובדי ווסטרן דיגיטל והנהלת החברה פועלים למען הקהילה במגוון ערוצים: המשך חניכה וירטואלית לילדים, הדפסת ציוד רפואי במדפסות תלת מימד, סיוע לניצולי שואה ועוד. בנוסף, החברה תרמה לארגונים רבים הפועלים למען

חברת החשמל | צעדים להקלה על לקוחות וספקים

צעדים להקלה על לקוחות וספקים. חברת החשמל מקלה על ספקים על ידי הקדמת תשלומים, מתוך תפיסה שהספקים הם שותפים להצלחתה ויציבותה של החברה. בנוסף, החברה פועלת למען לקוחות פרטיים ועסקיים על ידי דחיית תשלום חשבונות והימנעות מניתוק

טבע | הגדלת התרומות בכסף, בתרופות ובציוד רפואי, ותמיכה במטפלים

הגדלת התרומות בכסף, בתרופות ובציוד רפואי, ותמיכה במטפלים. טבע הגדילה את תקציב התרומות ומרחיבה שיתופי פעולה עם ארגונים הקשורים לתחומי הפעילות ולאוכלוסיות יעד בסיכון בהן מתמקדת החברה. בנוסף, החברה מתחזקת קבוצת פייסבוק למטפלים, ומאפשרת חופשה בתשלום לעובדים.

יוניליוור | פלטפורמת מסחר מקוון לסופרים שכונתיים ותמיכה בעובדים דרך פייסבוק

פלטפורמת מסחר מקוון לסופרים שכונתיים ותמיכה בעובדים דרך פייסבוק. יוניליוור מחזקת את Shopo, פלטפורמה למסחר מקוון במרכולים שכונתיים, ופועלת בקהילה במגוון ערוצים. בנוסף, החברה הקימה קבוצת פייסבוק סגורה לתמיכה ותקשורת עם העובדים, הכוללת פעילויות וכלים להתמודדות עם

כאל | תמיכה וסיוע למחזיקי עניין של החברה

תמיכה וסיוע למחזיקי עניין של החברה. חברת כאל מקדמת תמיכה וסיוע למגוון מחזיקי עניין בארבעה צירים מרכזיים: ביטחון תעסוקתי לעובדים ותקשור באפליקציה פנים-ארגונית; תשלום מהיר לספקים; הטבות והקלות ללקוחות עסקיים ופרטיים; ותרומה לקהילה והירתמות למען אוכלוסיות מוחלשות.

כיל | מחזקים את הפעילות עם עם קהילות מקומיות בנגב

מחזקים את הפעילות עם קהילות מקומיות בנגב. כיל הגדילה את הפעילות עם קהילות בנגב, בשיתוף עם יזמים מקומיים לפיתוח וליווי יוזמות מקומיות לשיפור איכות החיים וחיזוק החוסן הקהילתי. מעל 100 הצעות התקבלו, ויוזמות רבות כבר יצאו לדרך.

לוריאל | תרומת מארזי טיפוח לצוותים הרפואיים ותמיכה בעובדים

תמיכה בעובדים ותרומת מארזי טיפוח לצוותים הרפואיים. לוריאל ישראל מחזקת את הצוותים הרפואיים ושולחת מארזי טיפוח לתמיכה בתקופה הקשה. החברה ממשיכה להעסיק את כל עובדיה וממשיכה בקשר רציף ובתשלומים לספקים. החברה גם מפעילה מערך התנדבות למען הקהילה.

מגדל | תמיכה ופעילות נרחבת עם עמותות ודאגה לבני הגיל השלישי

תמיכה בעמותות בקשיים ודאגה לבני הגיל השלישי. מגדל ממקדת את התמיכה בקהילה בעמותות שנקלעו לקשיים ושפועלות למען בני הגיל השלישי, כולל HUB יזמות לבני +60 בחיפה. החברה מציעה הלואוות ללא ריבית ללקוחות גמלאים המקבלים קצבה, כסיוע מיידי

מזרחי טפחות | מענים לצרכי לקוחות פרטיים ועסקיים והגדלת מאגר הספקים

מענים ללקוחות ולמשפחות העובדים והגדלת מאגר הספקים. בנק מזרחי טפחות מציע מגוון פתרונות ללקוחותיו, כולל מענים ייחודיים לחרדים וערבים, והגדיל את מערך הספקים. הבנק פועל רבות לתמיכה בעובדים ובמשפחותיהם, כולל פעילויות לילדים, וגם מציע לעובדיו מגוון אפשרויות

מיקרוסופט | תרומות בידע, יכולות וכסף, ומינוף יוזמות עובדים לתמיכה בקהילה

תרומות בידע, יכולות וכסף, ומינוף יוזמות עובדים לתמיכה בקהילה. מיקרוסופט ישראל ממנפת יוזמות של עובדים לתמיכה בעסקים קטנים ובצוותים רפואיים. החברה גם רותמת את הידע והיכולות שלה לסיוע בזמן המשבר, כדוגמת פיתוח מכונות הנשמה חכמות ב"קוד פתוח".

רפאל | צוותי חשיבה למציאת פתרונות טכנולוגיים ותרומת עובדים

צוותי חשיבה למציאת פתרונות טכנולוגיים ותרומת עובדים. מהנדסים מחברת רפאל התגייסו למציאת פתרונות טכנולוגיים לאתגרי הקורונה. עובדי החברה פועלים למען הקהילה בתרומה לבתי חולים, ולרכישת מנות מזון למשפחות נזקקות בקרב הקהילות בהן מתנדבים עובדי החברה באופן שוטף.

שופרסל | איך לתת מענה ללקוחות ושאר מחזיקי עניין תחת עומס עבודה בתקופת משבר הקורונה?

מענה ללקוחות ושאר מחזיקי עניין תחת עומס עבודה מוגבר. שופרסל נשענת על שירות וקשרי לקוחות חזקים בשגרה על מנת לצלוח עומס מוגבר ולהפחית מהלחץ הציבורי בתקופה זו. בנוסף, החברה שמה דגש על מציאת פתרונות לילדי העובדים ועל

שטראוס | איך לתת מענה מיידי לתמיכה בקהילה, וכיצד להיערך לשבועות הבאים?

מענה מיידי לתמיכה בקהילה, והיערכות לשבועות הבאים. קבוצת שטראוס מקדמת תמיכה וסיוע נרחבים לקהילות נזקקות בדגש על צוותים רפואיים, קשישים, חיילים ותלמידים הנמצאים בבידוד, ועוד. בנוסף, החברה הקימה קרן לתמיכה בספקים, ותומכת בעסקים קטנים ובינוניים נוספים בענף

תנובה | תמיכה כוללת בעובדים ותגבור התמיכה והשירותים עבור לקוחות וצרכנים

תמיכה כוללת בעובדים ותגבור התמיכה והשירותים עבור לקוחות וצרכנים. תנובה תומכת בעובדים במגוון ערוצים, ביניהם: אפליקציה ייעודית לתקשור שוטף, חיזוק 'גאווה תנובאית' וקשיבות גבוהה להבנת תחושות העובדים. בנוסף, החברה פועלת למען הקהילה, ומתגברת שירותים עבור לקוחות וצרכנים.

מוזמנים לשתף אותנו בפעולות ובמענים שאתם מציעים בתקופה זו אשר יכולים לתרום ולחזק את החוסן החברתי בימים אלה.
info@maala.org.il

שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email