תפיסת מחזיקי עניין מקיפה בזמני חירום.

בנק הפועלים מוביל שורת מהלכים במטרה לסייע לאזרחים וותיקים, בדגש על אוריינות דיגיטלית. בנוסף, הבנק פועל רבות לתמיכה בעובדים בסיוע אפליקצייה להתקשרות ולקיום פעילויות. הבנק גם מקדם יוזמות רבות לתמיכה בקהילה.

עם תחילת התפשטות נגיף הקורונה, נערך בנק הפועלים לשמירה על הרציפות והאיתנות העסקית החיונית להמשך תפקודו של המשק, ולהנגשת השירותים הבנקאיים בכל הערוצים במטרה לסייע ללקוחות להמשיך את פעילותם הכלכלית, תוך מתן פתרונות מותאמים לצרכיהם ותוך שמירה על בריאותם ובריאות העובדים. כמו כן, כחלק ממחוייבות רבת שנים למען החברה והקהילה, מוביל הבנק מהלכים רבים שנועדו לסייע במאמץ הלאומי ולתמוך באוכלוסיות שנפגעות מהשלכות המשבר.

שאלות ותשובות עם שרון אלאלוף, מנהלת אחריות תאגידית בבנק הפועלים:

התפשטות נגיף הקורונה גרמה להאטה כלכלית משמעותית. מהם המהלכים שהוביל הבנק לסייע ללקוחות בתקופה זו?

ראשית חשוב לנו בתקופת חירום זו לשמור על זמינות ונגישות של כל השירותים הבנקאיים, ולכן מעבר ל 32 "סניפי גרעין" בהם ניתנת ללקוחות גם אפשרות לקבוע פגישה עם בנקאים מראש, תגברנו גם את מוקדי השירות הטלפוני כדי לתת מענה זמין לאלפי הפניות. וכמובן שלרשות הלקוחות קיימים הכלים הדיגיטליים. 
 
כדי להקל על הלקוחות בימים אלו, הבנק מאפשר דחיה של שלושה חודשים בתשלומי המשכנתא וכן השקנו שירות חדש המאפשר דחיה של שלושה חודשים של כל הלוואה קיימת באופן מיידי (באמצעות האתר / מוקד פועלים בטלפון). ביחד עם אירגון לה"ב לעצמאים השקנו קרן הלוואות יעודית בהיקף של חצי מילארד ש"ח שמאפשרת הלוואה לעצמאים קטנים הנתקלים בקושי תזרימי. ללקוחות העסקיים אנו מציעים הלוואה יעודית בתנאים מועדפים למימון השלכות משבר הקורונה על העסק שלהם. 
 
באתר 'המרכז לצמיחה פיננסית' שלנו קיים תוכן עשיר, מידע, כלים וטיפים להתנהלות פיננסית עבור העסק והמשפחה שיכולים לסייע לקבלת החלטות בימים אלו. בנוסף בתמיכת הבנק ובשיתוף עם ארגון לה"ב ואתר "onlife", הוקם חמ"ל בו יוכלו בעלי העסקים להתייעץ ולקבל תשובות וטיפים להתנהלות ממיטב המומחים, בנוגע לסוגיות הכלכליות והמשפטיות המורכבות עמן הם מתמודדים.

כיצד עוזרים למי שמתקשה לבצע את הפעולות בדיגיטל, בפרט אזרחים ותיקים?

הקמנו מוקד טלפוני ייעודי עבור אוכלוסיית הוותיקים (לקוחות בני 70+) ועבור אנשים עם מוגבלות. במוקד מתקבל מענה אנושי מהיר וניתן לבצע דרכו מגוון פעולות בנקאיות.
 
בנוסף, כחלק מהמהלך "פועלים לעצמאות דיגיטלית", הזמנו את אוכלוסיית הוותיקים לנצל את זמן הבידוד הביתי לשם שיפור המיומנויות הדיגיטליות ולהשתתף בקורס בערוץ היוטיוב של הבנק בנושא ניהול פיננסי באמצעים דיגיטליים. הקורס כולל 15 סרטוני הדרכה קצרים המדגימים כיצד לבצע מגוון פעולות בנקאיות. הסרטונים זוכים לאלפי צפיות. הבנק גם מציע קורסים לאוריינות דיגיטלית לאזרחים ותיקים באמצעות Zoom.  בנוסף, הפקנו מדריך מיוחד בנושא התנהלות בנקאית בגיל השלישי שכולל הנחיות והסברים פשוטים שחולק באמצעות עיתון ידיעות אחרונות. 
 
לצד כל זאת, הסניף הנייד של הבנק מגיע לספק שירותים בנקאיים בבתי אבות ומועדוני קשישים ברחבי הארץ.

איך מחזקים את החוסן של העובדים וכיצד מאפשרים את הרציפות העסקית?

הירתמות ומסירות עובדי הבנק לייצר המשכיות עסקית תוך שמירה על מורל גבוה, מעוררת תחושת גאווה וזוכה להערכת הלקוחות. פעילות הבנק צומצמה בהתאם להנחיות משרד הבריאות והפיקוח על הבנקים, ואנו מקפידים שלעובדים המגיעים לסניפים או למוקדי השירות תהיה סביבת עבודה בטוחה לשמירה על בריאותם וגם דואגים להסעות מסודרות ובטוחות למקום העבודה וחזרה. כמו כן, לעובדים שמתאפשר לעבוד מהבית, מספק הבנק את הפלטפורמות המתאימות לכך. 
 
לרשות העובדים פועל מוקד משאבי אנוש לשאלות ועזרה בכל עת. התקשורת הפנים אירגונית שלנו מתקיימת בצורה רציפה וישירה באמצעות אפליקציית "פורטל לדרך". באפליקציה יש את כל העדכונים השוטפים וכן תכנים מגוונים נוספים שמאפשרים פיתוח אישי ולמידה בתחומים שונים. לעידוד שמירה על אורח חיים בריא במיוחד בתקופה זו בה לא ניתן לצאת מהבית, אנו מזמינים את העובדים להשתתף במפגשי Zoom במגוון נושאים כגון שמירה על תזונה ואורח חיים בריא, התמודדות עם אתגרי ההורות בתקופת הקורונה ועוד. בנוסף, לרשות העובדים קיימת אפשרות להיות מנויים לפלטפורמה דיגטלית ובה גישה למגוון סרטונים לאימוני כושר מהבית ולהשתתף בתוכנית "אתגר ללא סוכר" בקבוצה ייעודית לעובדי הבנק. ארגון העובדים שלנו נמצא בקשר עם 5,000 גימלאים ומציע להם עזרה באמצעות מתנדבי הבנק בקניית תרופות ומזון וכן מציע סיוע בכל שיזדקקו בהיבט סיעודי וכלכלי.

לבנק הפועלים פעילות מתמשכת בקהילה. מהן הפעילויות הייחודיות לתקופה זו?

בחרנו בימים אלו למקד את הפעילות החברתית שלנו למאבק הלאומי בנגיף הקורונה ולסייע לגורמי הבריאות ולעמותות הפועלות למען אנשים ומשפחות שנפגעים במיוחד מהמשבר. במסגרת זו נרתמנו לגיוס משאבים עבור מד"א – הן בהענקת תרומה בגובה חצי מיליון ש"ח והן באמצעות מתן אפשרות לתרום באפליקציית ביט. תרמנו 700 אלף ש"ח לכ 14 בתי חולים ברחבי הארץ עבור מחלקות המעניקות טיפול לחולי הקורונה. עובדי הבנק, יחד עם מתנדבי העמותות עמן הבנק מקיים שיתוף פעולה מתמשך, חילקו 2,000 מארזי מזון לניצולי שואה, קשישים עריריים ומשפחות במצוקה.

הושק פיקדון יעודי לתקופה זו: פיקדון "חיסכון לטובה" – המאפשר ללקוחות גם לחסוך וגם להשפיע לטובה בזכות מנגנון שמגדיר תרומה של הבנק בגובה הריבית שנצברה בפיקדון. בזכות ההפקדות בפיקדון זה העביר הבנק תרומה של 200 אלף ש"ח לעמותות העוסקות ברווחתן של האוכלוסיות הפגיעות ביותר להשלכות המשבר (לתת, לשובע, ער"ן, עמדא, פתחון לב ו-אביב לניצולי שואה).

כמו כן, הבנק תרם למוקד ארצי 1221 המעניק סיוע לקשישים ולבעלי מוגבלות שצריכים עזרה בהצטיידות במזון ותרופות, וניתנה תרומה ייעודית לארגונים המסייעים לאנשים עם מצוקה כלכלית: פעמונים, חסדי לב ולהיטיב.

מוזמנים לשתף אותנו בפעולות ובמענים שאתם מציעים בתקופה זו אשר יכולים לתרום ולחזק את החוסן החברתי בימים אלה.

מוזמנים לשתף

המשיכו לעקוב אחר הפעילות שלנו:

התעשייה האווירית | רתימת היכולות הטכנולוגיות להתמודדות עם המשבר, תוך שמירה על המשכיות עסקית

שימוש בטכנולוגיות להתמודדות עם המשבר תוך שמירה על המשכיות עסקית. התעשייה האווירית רותמת את היכולות והטכנולוגיות לסיוע בפתרון המשבר, כדוגמת ייצור מכונות הנשמה במפעל טילים.

Read More »

אינטל | הגדלת התרומות תוך מיקוד בחינוך, בריאות ורווחה, והרחבת התמיכה בעובדים

הגדלת התרומות תוך מיקוד בחינוך, בריאות ורווחה, והרחבת התמיכה בעובדים. אינטל ישראל מגדילה את תקציב התרומות וממקדת אותן בשלושה תחומים מרכזיים: חינוך, בריאות ורווחה. החברה

Read More »