למה משאבי האנוש צריכים כבר להתכונן לשנת 2035? | כנס מעלה 2017

האירוע התקיים ב- 29.11.2017

just header_2

דוחות רבים של גופי מחקר בינלאומים כבר אומרים זאת מפורשות: "שוק העבודה משנה את פניו במידה ניכרת", מקצועות מוכרים ייעלמו, מקצועות מוכרים ישתנו בהתאם לחדשנות הטכנולוגית, כמו כן כישורי העובדים ישתנו בהתאם. כניסת הטכנולוגיה בארגונים פוגשת עובדים רבים בישראל שנתקלים במחסומים אישים, "פערים דיגטלים" הנוצרים בין העובדים בעיקר בקרב עובדים בדרגות שכר הנמוכות, שינויים מבניים דרמטים אלה מצריכים הכנה מוקדמת של בנייה ויישום מודלים ארגוניים מותאמים בראייה רב מערכתית.

אתגר נוסף, התארכות תוחלת החיים  "60 זה ה-40 החדש" יש שיפור מתמיד באיכות החיים, אבל עם מגמות אלו מגיעות ההשלכות של תעסוקת העובדים המבוגרים והיציאה לפנסיה. בעבר היה את מודל החיים הרגיל לימודים- עבודה- פרישה, היום יש שלב נוסף, "קריירה חדשה" או "חיים חדשים" ומכאן האחריות הארגונית והצורך במודלים חדשים של צוותי משאבי אנוש, כוח אדם, רווחה, פרט, הדרכה ופיתוח ארגוני.

OAVEBV0
Designed by Freepik

כנס מעלה הבינלאומי 2017 ייחולק השנה למגוון רחב של מושבים הייעודיים למשאבי אנוש, רווחה, שיווק, שירות לקוחות, חדשנות, סביבה, רכש, כספים, קשרי משקיעים ועוד. זוהי הזדמנות לפגוש  ולשוחח עם מגוון של דוברים מרתקים מחו"ל ומישראל ולהבין כיצד חדשנות לאיכות חיים מייצרת ערך לעובדים, ללקוחות ולציבור בכלל.

במסגרת הכנס יתקיימו מושבים ייעודיים לתחומי משאבי האנוש, פרט ורווחה, פיתוח ארגוני והדרכה ובהם יהיו שיחות ושולחנות עגולים שיציגו כיצד אתגרים אלו מצריכים הכנה מוקדמת של בנייה ויישום מודלים ארגוניים מותאמים בראייה רב מערכתית.

1

תחילה "Closing the Digital Gap for All Employees", המושב יפתח בשיחה על עולם העבודה העתידי ומשמעותו לשוק העבודה הישראלי בין ד"ר סיגל שלח, מנכ"לית תבת ג'וינט ישראל, מיכל צוק, משנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה משרד הכלכלה והתעשייה וענת גבריאל מנכ"לית יוניליוור ישראל. עובדים רבים בישראל נתקלים במחסומים הנובעים מחדירה של הטכנולוגיה לתהליכי יצור ותחומי עיסוק רבים, אל מול רמת ידע וכישורים שאינה מספקת להשתלבות בסביבת עבודה זו. השפעת תהליך זה צפויה להיות חריפה במיוחד על עובדים בדרגות השכר הנמוכות בענפי יצור ותעשיה ובתפקידים כלליים. חלקו השני של המושב יתקיים כשולחן עגול אשר יתמקד באתגר של הגברת מסוגלות טכנולוגית ודיגיטלית של עובדים בחברות תעשיה וייצור ובכלל במשק הישראלי.

2לאחר מכן נמשיך באתגר נוסף, בשנת 2035 מספר האנשים בגילאי הפנסיה צפוי להכפיל את עצמו לכ- 1.6 מיליון איש בישראל. מושב 2035 – Longevity Meets Future Labor Market – יעסוק באתגרי שוק העבודה העתידי ומוכנות החברות העסקיות לשינויים אלה תוך שימת דגש על עובדים מבוגרים, הכנה לפנסיה, תפישות גילאיות בגיוס, משך העסקה לאחר הפנסיה והיתרונות הגלומים בהעסקת עובדים מבוגרים ועוד. בנוסף יוצגו במושב מודלים של חברות בעולם לתעסוקת בוגרים ושינוי המודלים המקובלים של יציאה לפנסיה. תנחה מיכל דן-הראל, מנכ"לית מנפאואר ישראל, ישתתפו: צבי לניר, מייסד ונשיא Praxis; ריבי ולר, מנכ"לית והדרת וJenny Lincoln   .Research and Policy Manager at Business in the Community

אתגרים חברתיים

(אתגרים חברתיים: "הזדקנות בכבוד" מתוך סקר מעלה-גלובסקאן 2017)


כנס מעלה 2017 מושב משאבי אנוש PDF  להורדה

הרשמה לכנס:

register_yellow maala 11.9