רציונל עסקי לפעילות הגיוון


פעילות לקידום הגיוון הנעוצה ברציונל העסקי של החברה היא בעלת השפעה מרובה ביותר. כאשר פעילות הגיוון קשורה לאסטרטגיה העסקית של החברה, עובדים ומנהלים מכירים בחשיבותה ומכוונים אליה את פעילותם. מעצם כך היא בעלת פוטנציאל קיימות ארוך טווח יותר, שכן איננה תלויה בפרט זה או אחר אלא הופכת חלק מה- "DNA" של החברה.

אקווטרון רובוטיק טכנולוג'י בע"מ – החברה מעסיקה במפעל הייצור עובדים עם מוגבלות בהעסקה ישירה. בעבר בוצעה הפעילות בה עוסקים עובדים אלו בקבלנות משנה, לאחרונה הוחלט על שילובם כעובדי חברה- הן מטעמים עסקיים הקשורים בהגברת הגמישות התפעולית המתאפשרת מעצם העסקתם כעובדי חברה והן מטעמי עמידה ביעדי העסקה וגיוס מגוון – היוזמה להעסקת אנשים עם מוגבלות מהווה חלק מיעדי החברה.

יקב טוליפ – טוליפ הנו יקב הממוקם בכפר תקווה, המהווה בית לאנשים עם מוגבלות. היקב מעסיק (בהעסקה לא ישירה) כ- 25 – 30 מקרב דרי המקום, אלה זוכים לתעסוקה ואף למגע יומיומי עם לקוחות היקב. בדרך זו ניתנת לעובדים אלו הזדמנות להעצמה ואיכות חיים. כמו כן, בעקבות פעילות זו, זוכה העסק ליתרון תחרותי מול מתחרים בתעשייה: עשיית הגיוון, מאחוריה עומדים ערכים חברתיים וערכי נתינה לקהילה, מהווה ערך מוסף למוצרים המתורגם להצלחה עסקית.

מיטב דש השקעות בע"מ – במסגרת שיפור רמת שירות הלקוחות מבקשת החברה להציע ללקוחותיה מגוון רב של ערוצים לקבלת שירות, בדגש על מעבר לשירותים דיגיטליים ועל הפחתת העומס במוקדים הטלפוניים. במתן שירות דיגיטלי ללקוחות מעסיקה מיטב דש השקעות עובדים עם מוגבלות שמיעתית, במענה לפניות המגיעות דרך אתר החברה, הצ'אט, אימיילים ורשתות חברתיות. בחלוף שנתיים לפעילות הצוות, נפח המענה בערוצים הדיגיטליים גדל בצורה מרשימה והתפוקות בהם השתפרו מאד. במקביל, חל שיפור ניכר ברמת השירות כפי שהיא נתפסת על ידי הלקוחות.

דעת – ריל קומרס – החברה חותרת לפיתוח כלכלי בקרב האוכלוסייה החרדית ולהעצמת האישה החרדית תוך יצירת סביבת עבודה מותאמת ומכילה. המשרות המוצעות הן בתחום פיתוח ובדיקות התכנה בתכנים שהולמים גם הם את אורח החיים החרדי. דעת, כיחידה בחברת ריל קומרס מתקיימת כחלק מהרציונל העסקי של החברה: מעבר לכך שהיחידה עומדת ביעדיה השנתיים, הקמתה אפשרה לריל קומרס להרחיב את שירותיה ולהציע פתרונות שלא נכללו בסל המוצרים שלה טרם הקמת היחידה.

מבין המועמדות לאורך השנים, ישנן חברות המספקות מוצרים ושירותים קמעונאיים. חברות אלו מפיקות ערך רב מכך שכח העבודה המגוון שלהם משקף את קהלי הלקוחות שלהן – הן בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים ומותאמים והן בהתאמת השיווק וחדירה לפלחי שוק מגוונים. על חברות אלו נמנות: בנק הפועלים, אסם, יוניליוור, אלעל, פרוקטר אנד גמבל ישראל, ארומה, בנק לאומי, טלפארמה, בזק, הוםסנטר, קבוצת שטראוס קבוצת פישמן ועוד.