מנכ"ל, האם באמת יש לך אחריות חברתית?
כתבתו של גיא רולניק, התפרסמה בדה-מרקר
מאת: מערכת האתר | 10/02/2011
החברות דורסות, ומנקות את מצפונן בתרומה קטנה לחברה
"הקפיטליזם תחת מצור, וחברות נתפשות כיום כסיבה העיקרית לבעיות חברתיות, סביבתיות וכלכליות. השגשוג שלהן נתפש כבא בעיקר על חשבונה של הקהילה. פרויקטים של אחריות חברתית שמקיימות חברות רק מגבירים את העוינות כלפיהן. הלגיטימיות של חברות ירדה לשפל חדש. האשמות העיקריות במצב הזה הן החברות עצמן". מהיכן לקוחים הציטוטים האלה? מעיתון שמאלני? מביטאון של ארגון חברתי? מנאום של מנהיג חברתי?
הפתעה, הפתעה: זאת פסקת הפתיחה בכתבת השער של המגזין האמריקאי "Harvard Business Review", אחד המעוזים הקפיטליסטיים הבולטים ביותר של ארה"ב התאגידית. העיתון שבו רוב העורכים והכותבים הם היועצים של הפירמות הגדולות, החזקות והדורסניות ביותר בעולם.
כותב המאמר הוא לא אחר מאשר פרופ' מייקל פורטר – אחד הגורואים הבולטים בעולם הניהול האמריקאי ב-20 השנים האחרונות, והאיש שרבים עדיין מגדירים את המושג תחרותיות וכיצד להשיג אותה באמצעות מאמריו וספריו.
לקריאת המאמר באתר "דה-מרקר" לחצו כאן