מפגש הפורום – ספטמבר 2005: מי לא רוצה צרכן מרוצה?
אחריות חברתית בתחומי שיווק וצרכנות
בעולם מתמודדות חברות עם דרישות הצרכנים, המחוקקים והארגונים החברתיים והציבוריים, לספק יותר מידע אודות השירותים והמוצרים שלהן, אודות חומרי הגלם ותהליכי היצור, ואודות ההשלכות שלהן על המשתמשים ועל הציבור.
דרישות רבות וקולניות נשמעות גם באשר לטקטיקות השיווק, תכני הפרסום, ולגבי תמחור. האחריות החברתית-סביבתית של הפירמה בהיבט של שיווק וצרכנות (Marketplace), היא היכולת להיות קשוב לדרישות אלו, לבסס יחסי אמון עם הציבור, לשמור על המוניטין, ולהמשיך לעשות רווחים טובים. במפגש הציגה שירלי קנטור ממעלה אסטרטגיות מתקדמות לחיזוק קשר עם הצרכן; ונציגי חברות, המרבות לפגוש את הצרכן, הציגו את מדיניותן ופעילותן בתחומים אלה: טל רבן, סמנכ"ל שיווק של קוקה קולה; אמיר מאורי, משנה למנכ"ל תוכן של רשת נגה; עו"ד שי-לי שפיגלמן, יועצת משפטית ומנהלת קשרי קהילה וממשל של מייקרוסופט. את הזוית הציבורית הציגו עו"ד יצחק קימחי, ממונה על הגנת הצרכן במשרד התעשייה והמסחר, וגלית אבישי, לשעבר מנכ"ל המועצה לצרכנות.