סקר מעלה GlobeScan
ציפיות הציבור מעסקים

סקר מעלה-גלובסקאן הוא סקר מקיף על ציפיות הציבור מעסקים בישראל. הסקר בדק את רמת האמון כלפי עסקים בישראל וציפיות הציבור מחברות במגוון סקטורים.
*בשנת 2021 בוצע סקר מקוצר, לסקירה מלאה יותר ניתן לעיין בתוצאות 2020

על הסקר

זו השנה השביעית שמעלה עורכת את סקר מעלה- Globescan בישראל. מכון Globescan הוא מכון סקרים עולמי המנתח את ציפיות הציבור מעסקים. הסקר בישראל בוצע על ידי רותם AR בנובמבר 2020 בהתאם לבסיס השאלות והמתודולוגיה העולמיים

האמון בעסקים יציב, הממשלה צונחת

עד כמה סומכים על המוסדות השונים? בשנת 2014 רמת האמון בעסקים עמדה על 25%, בעוד היום, בשנת 2020, רמת האמון עומדת על 35%. לעומת היציבות באמון במגזר העסקי ניתן לראות השנה מגמה חדה של צניחת האמון בממשלה, אשר ירד השנה בכ-50% ועומד על 16%. יתר המגזרים הנבדקים נותרו ברמת אמון זהה לשנים קודמות.

עלייה ברמת האמון בכלל הסקטורים,
בראש ההייטק והתרופות

עד כמה הציבור סומך על חברות מסקטורים שונים? בהלימה לעליה הכללית באמון בעסקים, ישנה גם עלייה באמון בלא מעט סקטורים, ובמיוחד מעניין לראות על רקע הקורונה את העלייה באמון בסקטור הסופרמרקטים ויצרני מזון ומשקאות.

להשקיע בפיתוחים לאיכות חיים ואבטחת מידע

הסוגיות המהותיות בסקטור ההייטק הן: פיתוחים למען איכות חיים ובטחון רשמו עליה משמעותית של 19%, אך אלו הן עדיין הסוגיות המובילות בסקטור ההייטק. לעומת זאת, נושא חיזוק הידע וההשכלה הטכנולוגיים ירדו משמעותית.

מצפים לתרומה בעיקר לקשישים ומזון לנזקקים

לאיזה מטרות חברתיות הציבור חושב שעסקים צריכים לתרום? בראש דאגה לקשישים וחלוקת מזון לנזקקים יחד עם דאגה לאוכלוסיות מוחלשות ודאגה לרווחת הנכים.

גובה העמלות ואיכות השירות חשובים ביותר

הסוגיות המהותיות בסקטור הבנקאות הן: סוגיית גובה העמלות, שמ-2014 ממשיכה להוביל. גם החשיבות של נושאי שירות עלו מ-22% ב-2019 ל-30% השנה. סוגיה חדשה בציפיות הציבור היא טובת הלקוח בזמנים מאתגרים.

מגמת הבריאות במזון ממשיכה להוביל אך יורדת

הסוגיות המהותיות בסקטור המזון הן: מגמת הבריאות נמשכת אך יורדת ב-12%. ב- 2015 מחיר היה הדבר הדומיננטי ביותר (50%). כיום, בריאות ואיכות המוצרים הן הסוגיות המשמעותיות ביותר, בעוד מחיר עמד השנה על 21% בלבד.

מחיר מחיר מחיר

הסוגיות המהותיות בסקטור רשתות השיווק הן: האמון בסקטור במיוחד בתקופת הקורונה עלה, אך נושא המחירים נותר הסוגיה המהותית (48%) ביותר למרות ירידה של 10% לעומת 2019. החשיבות של שירות לקוחות וחוויות קניה יחד עם איכות וטריות המוצרים במגמת עליה.

אמינות והגינות יחד עם הוזלת המחירים בראש

הסוגיות המהותיות בסקטור התרופות הן: אמינות והגינות כלפי הצרכן והוזלת מחירים הן הסוגיות המובילות. נושא חדש שעלה השנה הוא מציאת חיסון לקורונה עם 11% שמצטרף לציפייה של הציבור לפיתוח תרופות נוספות ומחקר (9%).

תוצאות הסקרים משנים קודמות

סקר מעלה גלובסקאן 2020

סקר מעלה גלובסקאן 2019

סקר מעלה גלובסקאן 2018

סקר מעלה גלובסקאן 2017

סקר מעלה גלובסקאן 2014-2016

אילו חברות נתפסות כאמינות ? הכתבה המלאה מתוך התכנית הכלכלית 1.5.18​