קיץ 2011 בילבל את אנשי השיווק: "אנחנו לא יודעים מה הצרכנים רוצים"
מאת עדי דברת-מזריץ פורסם במדור השיווק של דה-מרקר
מאת: מערכת האתר | 01/12/2011
קיץ 2011 הצליח לבלבל את אנשי השיווק בישראל – הצרכן שחשבו שהכירו היטב השתנה וכעת הם לא מצליחים לתקשר עמו. בחברות רבות בחרו להמתין בתקווה שהזעם הצרכני יחלוף והלקוחות יחזרו לאדישות הישנה, אך באחרות הבינו שיש צורך בעדכון גישה ובניסוח חוזה חדש עם הצרכנים. TheMarker שוחח עם בכירי הענף על הניסיונות לחדש את הקשר עם הצרכן שעיצבה המחאה
אנשי השיווק של חורף 2011 הם אנשים מבולבלים. בעבר הם היו רגילים לא לחסוך במילים ובסיסמאות ולשדר שהם יודעים טוב מכולם מה הצרכן רוצה ואיך צריך למכור לו את זה – לפעמים אפילו יותר מהצרכן עצמו. מחאת הקיץ של 2011 טרפה עבורם את הקלפים.
בעוד שבעבר הם ניצחו ביד רמה על מסיבות עיתונאים עם מצגות פאואר פוינט ארוכות להשקת עוד מוצר חדש, שהסבירו מיהו קהל יעד, מהי המטרה וכיצד יושגו היעדים, הקיץ של 2011 הותיר את אנשי השיווק בעיקר עם שאלות. כעת הם תוהים מה עושים עם הצרכן שהשתנה, מה רוצה אותו צרכן חדש, האם עדיף לפנות אליו ישירות או להמתין עד שיחלוף זעם ובעיקר איך אפשר להעביר לו מסר שהם בעדו ובדרך להמשיך להצליח למכור לו מוצרים.
לכתבה המלאה באתר דה-מרקר לחצו כאן