אחריות תאגידית – יצירת קו משווה 2010

סיכום מחקר של corporate responsibility magazine
מאת: מערכת האתר | 05/04/2010

הסקר והראיונות במחקר זה שופכים אור על 9 שאלות מרכזיות בתחום האחריות התאגידית:
ניתן לעשות רווחים על ידי עשיית טוב – מעל 30% מהחברות דיווחו כי אחריות תאגידית העלתה את הרווחיות שלהן.
בכדי לשפר את האחריות התאגידית יש צורך במדידה. לא ניתן לנהל משהו שאינו נתון למדידה ומעקב.
לקוחות מעוניינים באחריות תאגידית – כ-67% מהחברות דיווחו כי לפחות מוצר או שרות אחד שלהן נשען על אחריות תאגידית בשיווק שלו.
גם כאשר רווחים נמצאים על השלוחן חברות ממשיכות להשקיע באחריות תאגידית – רק כ5% מהחברות דיווחו על קיצוצים בתחום האחריות התאגידית החורגים מקיצוץ כללי שנעשה בחברה.
אחריות תאגידית הוא תחום המנוהל בצורה שונה משאר התחומים. 43% ממנהלי התהליכים של אחריות אתגידית מדווחים ישירות למנכ"ל החברה או לועד המנהל ומרבית המנכ"לים היו מעורבים ישירות בהטמעת לפחות תהליך אחד של אחריות תאגידית. לכ-41% מהועדים המנהלים יש חבר האחראי על הובלת תהליכים הקשורים באחריות תאגידית.
במרבית החברות לא קיים קונצנזוס לגבי מה חשוב באחריות תאגידית וקיים פער בין מה שמנהל האחריות התאגידית תופס כחשוב למנכ"ל לבין מה השהמנכ"ל הצהיר שחשוב.
נושא האחריות התאגידית מקבל חשיבות שונה במדינות שונות – בעוד בארה"ב רק כ-35% מהחברות הקדישו סמנכ"ל יעודי לתחום האחריות התאגידית, באירופה הנתונתים מצביעים על 65% מהחברות ובאסיה המספר עומד על 64%.
לרוב החברות יש דרישות וצפיות גבוהות יותר ממחלקות האחריות התאיגידת ביחס למחלקות כגון התקציב וכוח האדם. בעוד כ-57% מהחברות מצפות להרחיב את תחום האחריות התאגידית רק כ-19% מצפים להוסיף מחלקה זאת כוח אדם ורק כ-21% אחוז צופים כי התקציב שלה יגדל בשלוש השנים הקרובות.

יצירת קו משווה

להורדת הדו"ח המלא לחצו כאן