"אם תביאו לחברה אנשים מאותו רקע – לא יצמח משם רעיון מזהיר"

מאת הילה ויסברג, התפרסם באתר דה-מרקר
מאת: מערכת האתר | 01/12/2011

רונלד גלובר, סגן נשיא יבמ לשילוב אוכלוסיות בחברה, שחווה על בשרו את קשיי הקליטה של אדם שחור בארגונים גדולים, מכיר בחשיבות המגוון לא רק לשוויון – אלא גם להצלחת החברה ■ לישראל, לדבריו, יש עוד הרבה מה ללמוד על אינטראקציה בין קבוצות אוכלוסייה: "אני לא רואה דיאלוג של ממש בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית"
לפני 30 שנה, כשרונלד גלובר, סגן נשיא יבמ העולמית לענייני דייוורסיטי (גיוס עובדים ממגוון אוכלוסיות) עשה את צעדיו הראשונים בשוק העבודה האמריקאי כעורך דין צעיר, הוא סבל מקושי שנשמע בתחילה מעט תמוה – הבוס שלו היה אדם נחמד מדי. גלובר מדגיש כי לא מדובר היה בצרות של עשירים: הבוס היה נחמד עמו מהסיבה הפשוטה, שחשש להגיע לכדי עימות עם עובד "שחור".

המצב היה כה חמור עד שמנהלו של גלובר הצעיר, העובד השחור הראשון בחברת המחשבים Digital (DEC) שנרכשה ב-1998 בידי Compaq, נמנע כליל מלהעניק לו משוב אותנטי על עבודתו. "הבוס שלי היה אדם הגון, אבל לא היה לו מושג איך לנהוג בי", סיפר גלובר, שהגיע לישראל באחרונה, בשיחה שקיימנו עמו במסעדת המלון שבו התאכסן, הצופה לטיילת של תל אביב. גלובר הגיע כאורח של השגרירות האמריקאית והנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה.

"כשלחצתי על הבוס שלי הוא אמר לי ישירות: 'אני פוחד לתת לך פידבק שלילי על הביצועים שלך'. במלים אחרות, הוא לא רצה להיתפש כגזען. בגיליון הביצועים שקיבלתי בסיום השנה הראשונה בעבודה נכתב שביצועיי מצוינים, וכמובן ששמחתי מאוד. כשזה קרה גם בשנה השנייה, אשתי אמרה לי: 'זה נהדר – אבל לא ממש הגיוני, אתה הרי לא מושלם", הוסיף גלובר וחייך. "היה אמנם קשה לשמוע מאשתי שאני לא מושלם, אבל כמורה היא ידעה שמהערות טובות בלבד אי אפשר לגדול ולהתפתח.

לכתבה המלאה לחצו כאן