הזוכות ב"אות גלובס" 2011: "Call יכול" ו"פלאפון"

כשהתוודע לסטטיסטיקה האכזרית לפיה 90% מבעלי המוגבלויות מובטלים, החליט ד"ר גיל וינש להקים את חברת "call יכול" ■ "פלאפון" הייתה הלקוחה הראשונה שהאמינה בו
מאת: מערכת האתר | 06/06/2011

שוק העבודה הישראלי אכזרי כלפי בעלי מוגבלויות, והסטטיסטיקה העגומה מוכיחה זאת: 5% ממקבלי קצבאות הנכות במדינה עובדים בשוק החופשי; 5% נוספים עובדים בעבודות מוגנות תמורת שקלים בודדים לשעה; וכל היתר, רוב מוחץ של 90%, מובטלים.
"זאת האוכלוסייה הכי מובטלת במדינה", אומר ד"ר גיל וינש (50), הבעלים ונשיא "call יכול", מוקד טלפוני המעסיק בשני מוקדים, בראשון לציון וברמת גן, 179 בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות, בהם גם 10 נפגעות תקיפה מינית. לדבריו, שוק העבודה גזעני כלפי נכים. "זה נורא. לא רק שנולדת חירש, אתה גם לא תעבוד אף פעם. לא פלא שרבים מהם חיים מתחת לקו העוני".
"call יכול" וחברת פלאפון – הלקוחה הראשונה של "call יכול", המספקת באמצעותה עבודה ל-120 מוקדנים בעלי מוגבלויות – הם הזוכים ב"אות גלובס" על שם חיים בר און לשנת 2011.
לכתבה המלאה לחצו כאן

pelephone volunteeringe00_gil_sharon_Mpelephone volunteering

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון (מימין), ד"ר גיל וינש הבעלים של "Call יכול" ואחת העובדות, במוקד החברה בראשל"צ

אות גלובס הוא מפעל שנתי משותף לעיתון "גלובס" ול"מעלה" שנועד להגביר את המודעות והאחריות החברתית של החברה העסקית בישראל