העובדים מכירים את ערכי החברה?

כתבתה של רוזנה מ' פיסק, התפרסמה בדה-מרקר
מאת: מערכת האתר | 11/10/2011

קביעת ערכים והטמעתם בתרבות הארגונית הן בין הכלים הבסיסיים ביותר של כל מנהל
עסקים רבים אוהבים להתרברב בעלייה ברווחיהם, בשינוי המבנה הארגוני או בבחירה במהלך אסטרטגי ייחודי. ואולם לעיתים קרובות מה שחסר בתקשורת העסקית הוא גורם בסיסי ביותר בפעילויות העסק: הערכים שלו.

מפרשיות שונות שפורסמו באחרונה עולה כי עסקים רבים אינם מטמיעים כהלכה את הערכים שלהם בקרב עובדיהם. כישלון זה משפיע באופן ישיר על השוק. לנוכח האפשרות של חזרה למיתון ומצבם השברירי של השווקים הבינלאומיים, זו עובדה מטרידה.

פרשיית "ניוז אוף דה וורלד", למשל, חשפה את הבעלים שלו, ניוז קורפ, לשאלות על ערכי החברה ויעילות מנהיגיה. לו היתה ניוז קורפ מתקשרת בפתיחות רבה יותר את הערכים שלה, ייתכן שלא היתה נאלצת להתמודד עם האשמות כה חמורות. אף שמנכ"ל החברה, רופרט מרדוק, וסגניו הבכירים הצהירו כי ערכי החברה תואמים בשלמות את האינטרס הציבורי, הנזק כבר נעשה.

לכתבה המלאה לחצו כאן