התמודדות עם שאלת ההוגנות בחברת השמירה G4S

"הפסדנו עשרות מיליונים כי התעקשנו על זכויות העובדים" כתבתו של טל ליטמן בעיתון כלכליסט
מאת: מערכת האתר | 09/02/2012

חברת האבטחה G4S ישראל עברה שינוי מסיבי לפני כמה שנים, והחלה לשים קץ לרמיסת זכויות העובדים על ידיה ועל ידי החברות שאיתן עשתה עסקים. המנכ"ל אריק רגב: "הבנו שיש בכוחנו להסביר ללקוחות שמאחורי המספרים עומדים גם אנשים"
סיפורה של חברת G4S, לשעבר "חברת השמירה", ממחיש היטב את שינוי התפיסה שנדרש כעת מכל מי שנמצא בצד של המעסיקים, בבואם לטפל בבעיית עובדי הקבלן. מחברה שהוגשו נגדה בעבר מאות תביעות על ידי עובדים בטענה לקיפוח זכויות, שהיתה מושא לביקורת חריפה של ארגוני עובדים ושמשרד המשפטים אף בחן אפשרות לשלול את רישיונה, היא הפכה לחברה שחרתה על דגלה את נושא זכויות העובדים ושזכתה פעמיים ברציפות לדירוג "זהב" על הפגנת אחריות תאגידית בדירוג שעורך ארגון מעלה – ארגון המקדם את נושא האחריות החברתית בישראל.

"נפל לנו האסימון שצריך לעצור את מחול השדים, הבנו שיש בכוחנו להסביר ללקוחות שמאחורי כל המספרים עומדים אנשים", מתאר ל"כלכליסט" אריק רגב, מנכ"ל G4S ישראל בשש שנים האחרונות, את התהליך שעברה החברה בראשותו, אחרי שב־2007 החליטה לשים קץ לרמיסת זכויות עובדים כדי לזכות במכרזי אספקת שירותי אבטחה ושמירה.

רגב, שמועסק בחברה ב־21 השנים האחרונות, מכיר את החברה גם בימים פחות טובים. הוא טיפס כל הדרך לכיסא המנכ"ל מהשלב הראשון בסולם, אחרי שעבד בחמש השנים הראשונות שלו בחברה כשומר מן המניין. לאחר מכן שימש בתפקידים ניהוליים שונים עד שהתמנה למנכ"ל ב־2006.

לקריאת הכתבה המלאה באתר כלכלסיט לחצו כאן