טו בשבט הגיע! וזו הזדמנות להכיר את פרויקט הנטיעות הייחודי 'יער האקלים' בשיתוף נטפים ישראל, יוזמת האנרגיה הטובה ורשויות ומועצות מקומיות.

ב-2008 כמות האוכלוסייה בעולם שגרה בערים עברה את הכמות אשר גרה בכפרים ובאזורים מרוחקים. הערכות מדברות על כך שב-2050, כבר מעל ל-70% מהאנשים בעולם יגורו בתוך הערים.

על הרקע הזה והצורך לשלב את שיח הקיימות והסביבה גם בתוך הערים, נטפים השיקה סדרת פרויקטים שהדגש שלהם הוא לקחת חקלאות שמרוכזת לרוב מחוץ למרכזי הערים, ולהכניס אותם פנימה לתוך העיר.

פרויקט הדגל בסדרה מציג שיתוף פעולה בין נטפים ליוזמת האנרגיה הטובהומועצות מקומיות ורשויות. במסגרת הפרויקט מאתרים שטחים פתוחים בשולי הערים, לפעמים אף מוזנחים, והופכים אותם לגינות קהילתיות מטופחות. מושם דגש רב גם על התאמת הצמחייה והעצים לאזור מבחינה גאוגרפית, אקלימית וכו’. המיזם כבר פועל בעשרות ערים בישראל ומאפשר לאזן יותר מ-6% מהפליטות של נטפים בישראל.

הגר קוסטיאנובסקי, מנהלת אחריות תאגידית בנטפים, מספרת שהכניסה לתחום מאפשרת לנטפים להרחיב את השיח ולהגדיל אפשרויות. דוגמה לכך היא העבודה של נטפים במונגוליה ובסין, שסובלות מבעיות זיהום אויר קשות. אחד הפתרונות לכך הוא ייעור. מדובר בפיתוח עסקי של נטפים וחלק ממרחב ההשפעה. לפעמים כשותפים מקצועיים ולפעמים כשותפים עסקיים.

קישור לסרטון:

קישור לסרטון: