כוונות טובות לעומת אחריות תאגידית: האמת שזה דיון חד צדדי

חברות רבות מבלבלות בין השניים אף שהם לא זהים

מאת: מערכת האתר | 24/01/2011

אנשי הניהול תמיד מחפשים את הרעיון הבא שיכניס בעובדים מוטיבציה. הנושא החם החדש בתחום זה הטוען כי בעזרתו ניתן ליצור תחושת שייכות ומחויבות של העובדים כמו גם עלייה בתפוקה הנו אחריות תאגידית.
ספרים, מאמרים ומצגות של דוברים מרכזיים מתארים את היתרונות הזוהרים של תחום זה. דאגה לסביבה, דאגה לזכויות אדם והשקעה בחינוך של קהילות מועטות יכולת מתואר ככתרופת קסם בעקבותיה העובדים מראים יותר מחויבות למקום העבודה והחברות הופכות ליותר רווחיות.

נחמד לחשוב כי אנחנו חיים בעולם בו אחריות תאגידית מתוגלמלת ברווחיות ועליה בערך המניה, אך זה אינו תמיד המקרה. לא קיים בשלב זה שום תמיכה אמפירית כי אחריות חברתית היא התשובה לכל בעיות המוטיבציה של עובדים. מילטו פרידמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, כתב כי האחריות היחידה שיש לתאגידי הינה למקסם את הרווחים למען בעלי המניות. אף שייתכן כי זה הפשטת יתר באקלים הנוכחי של הכלכלה הרי שמודבר באחריות בסיסית שאל להם לעסקים להתעלם ממנה. הרי שמודבר באחריות בסיסית שאל להם לעסקים להתעלם ממנה.

מאזניים

לקריאת המאמר המלא באתר מגזין Frobes לחצו כאן