סיכום פורום מעלה ליועצי אחריות תאגידית- מפגש שני

במפגש הוצגו מסקנות ודיוני ועדת ההיגוי שמונתה במפגש ההקמה.
במפגש השני של פורום מעלה ליועצי אחריות תאגידית, שהתקיים ב-22.7.09, באירוח BDO זיו האפט, ובארגון עברי ורבין, מנכ"ל גודויז'ן, השתתפו כ 30 יועצים לאחריות תאגידית, הוכרז רשמית על הקמת הפורום המקצועי הראשון מסוגו של יועצי אחריות תאגידית הפועלים בישראל.

המפגש סיכם תהליך עבודה שנמשך 5 חודשים, שבו דנה ועדת היגוי הפורום על הגדרת מטרות הפורום, הקריטריונים להצטרפות, והחלה בהכנת תכנית עבודה לשנה הקרובה.

במפגש הציגה, ענת גולדשטיין, מנהלת קשרי עמיתים במעלה, את תהליך העבודה עם ועדת ההיגוי, שעיקריו:

מטרות הקמת הפורום:
הגדלת הביקוש לייעוץ בנושא אחריות תאגידית בקרב העסקים הפועלים בישראל.
הפיכת מקצוע הייעוץ לתחום האחריות התאגידית לפרופסיה המצריכה ידע מעמיק וניסיון רב בתחום.
להוות זירה לליבון הנושאים שעל סדר היום המקצועי, המקומי והעולמי, של יועצי אחריות תאגידית שיובילו ויקדמו יחד את התחום בארץ.
הגדרת כללי אתיקה לעוסקים בתחום.

יועצי האחריות התאגידית שיצטרפו לפורום יצטרכו לקבל על עצמם את הקוד האתי של הפורום, להשתתף במפגשים השנתיים, לחתום על טופס חבר ולשלם דמי חבר שנתיים בפורום.
הפורום יתכנס פעמיים בשנה לעדכון מקצועי ודיאלוג. חברי הפורום יוכלו להשתמש בשם: "חבר פורום מעלה ליועצי אחריות תאגידית", ויופיעו באינדקס יועצים חדש מעודכן ומפולח באתר מעלה. כמו-כן יקבלו חברי הפורום הנחת עמית לאירועי וכנסי מעלה, ועדכונים שוטפים ממעלה (ניוזלטר חודשי).

בהמשך הציג ד"ר יונתן מנוחין, מנהל מחלקת אחריות תאגידית בזיו האפט BDO וגם יו"ר ועדת האתיקה של איפ"א, את דילמות אתיות בתחום והצעה לבניית קוד אתי ליועצי האחריות התאגידית , המבוסס על הקוד של איפ"א.
דניאלה פרוסקי-שיאון מ APCO הציגה הצעה לתכנית עבודה של פורום היועצים מול האקדמיה.
לסיכום הצגות אלו הוחלט על הקמת ועדות משנה לאתיקה ולאקדמיה לגיבוש תכנים סופי.

אחר-כך התקיים דיון, בהנחיית מומו מהדב, מנכ"ל מעלה, סביב מעורבות היועצים בבניית תכנים לקראת כנס מעלה השנתי (14.10.09). ויצא "קול קורא ליועצים" להציע הצעות למושבים בפורמט של סדנא באחד מתחומי האחריות התאגידית הבולטים היום.