פמלה פסמן | מבט חובק עולם על אחריות תאגידית


פמלה פסמן, סגן נשיא מיקרוסופט לעניינים גלובליים בהרצאה בנושא מבט חובק עולם על אחריות תאגידית, התיחסה לתחום האחריות החברתית כמנוע צמיחה כלכלי.

נושאי גיוון כח העבודה וניהול הון אנושי נתפשים על ידי תאגיד מיקרוסופט כקשורים ישירות לנושא התחרותיות, ולכן הם בוחרים להשקיע בתחומים אלה גם בזמנים של האטה כלכלית ומשבר פיננסי.

במיוחד בזמן משבר פיננסי, כשתקציבי ניהול הולכים וקטנים, החברה לא מוותרת על מחקר ופיתוח ועל ניהול קפדני של נושאי איכות סביבה.
אחריות חברתית הופכת להיות חלק מהליבה העסקית, נישענת על core assets (נכסי ליבה) ולא רק על כסף.

שני מיקודים של התאגיד בתחום האחריות החברתית הם נושאי סביבה ובריאות (health care) – 8 מיליארד דולר יושקעו בפיתוח ופיתרונות לנושאים אלה השנה.

המשימה הראשית של התאגיד היא לאפשר לאנשים לממש את הפוטנציאל שלהם דרך שימוש בטכנולוגיה שהחברה מפתחת . המיקוד בתחום זה מהווה זרז עבור קהילות ופרטים לצמיחה, למידה ופיתוח כלכלי כמו גם להגדרה מחודשת של היכולות והפוטנציאל הגלום בהם.

למיקרוסופט שיתופי פעולה רבים בעולם. דרך אותן שותפויות, החברה לומדת על הצרכים השונים והמגוונים ומעבירה צרכים אלה למחלקת המחקר והפיתוח של התאגיד.
שיתופי פעולה אלה עוזרים לפירמה לנהל דיאלוג מתמשך עם מחזיקי העניין שלה בנושאי הנגשת הטכנולוגיה, השכלה, ולימוד כישורים חדשים.

לתאגיד יש תוכנית כלל עולמית בתחום ניהול האחריות החברתית שלה, שמתמקדת ב- 4 נושאים מרכזיים:

  • עסקים קטנים ובינוניים
  • פיתוח הון אנושי וכישורי עבודה
  • תוכניות העצמה ליוזמות בבעלות של של נשים וצעירים
  • נגישות וכישורי טכנולוגיות מידע

מנהלים אזוריים של הפירמה מעצבים סופית את תוכנית העבודה בכול מדינה ומדינה, ובוחרים את השותפים המקומיים.

פסמן הדגישה בהרצאתה כי למידה של צרכים חברתיים וסביבתיים משפיעה על פיתוח מוצרים חדשים של הפירמה. פרויקטים ארוכי טווח, כגון תרומה לפיתוח חיסון נגד איידס, או פיתוח והנגשת טכנולוגיה לאנשים בעלי מוגבלויות, והפוקוס החברתי סביב נושאים אלה, הופכים לאסטרטגיה עסקית של החברה.

בסיכומו של דבר, פמלה פסמן הדגישה את תחום האחריות החברתית כגורם מכריע על הדרך בה החברה מנהלת את עסקיה ומפתחת את מוצריה העתידיים.