צבי זיו: עוד פחות מ-10 שנים נושא אחריות תאגידית יהפוך לחלק אינטגרלי מפעילות החברות

ראיון וידאו שהתפרסם באתר דה-מרקר

יו"ר בנק הפועלים לשעבר: "המהלך המשלים יהיה שהדיווח הנדרש לחברות ציבוריות יקבל מעמד פורמלי"

צבי זיו, מה הם האתגרים של הרווחה בישראל בעשור הקרוב?
"לדעתי יש להתמודד עם נוער בסיכון מהגיל הרך ועד גיל 25. יש מחסור אדיר בפתרונות למצבים של נוער בסיכון, והמשרד יודע להגדיר בצורה מצוינת את המצב הזה. יש היום פחות מדי פתרונות לילדים. השנה שר הרווחה התערב באופן אישי כדי לצמצם את התורים לקציני מבחן או חוקרי נוער בגלל המחסור בכוח אדם. ראשית יש להגדיל את מספר הפתרונות הניתנים לנוער בסיכון, בכל התחומים. נעשו מאמצים – אבל לא מספיק. שנית, יש לשלב מערכות עם המשרדים האחרים".

כשמסתכלים 15 שנה קדימה, מה יהיו האתגרים של האחריות התאגידית?
"אולי אפילו עוד פחות מ-10 שנים, נושא אחריות תאגידית יהפוך לחלק אינטגרלי מהפעילות השוטפת של חברות גדולות. נראה מהר מאוד, למרות שבחלק כבר יש, ממונה על אחריות תאגידית שיסתכל על התחום הזה בהגדרתו הרחבה. מיחס לעובדים ועד צרכנות, ועוד כהנה וכהנה. כל הפעילות העסקית של החברה תיבחן דרך הפריזמה הזאת. המהלך המשלים יהיה שהדיווח הנדרש לחברות ציבוריות בתחום הזה יקבל מעמד פורמלי. עד עכשיו החברות מפרסמות מיוזמתן. בתחומי הקיימות יכניסו דרישה של הגופים הרגולטורים, כחלק מהותי ואינטגרלי של הדיווח הכספי השנתי. שני הדו"חות יאוחדו, וזה יציב בקרה אמיתית – כי המידע יהיה זמין לציבור, יעבור ביקורת תחת תקשורת. תהיה תועלת רבה לסביבה העסקית.

אנחנו רואים כבר עכשיו חברות מובילות שכבר מוציאות דו"חות של אחריות תאגידית. זה מקצוע שעד לפני 5 שנים לא היה קיים. למה זה לא קורה כבר עכשיו?
"זה יקרה ב-10 שנים קרובות, זה תהליך".

לראיון המלא באתר דה-מרקר לחץ כאן