איך קוראים למנקה במשרד?

כתבתו של חגי עמית מאתר דה-מרקר

"לפעמים אני לא יודעת מה חושבות הסטודנטיות פה כשהן מסתכלות עלי. מישהי מהן חושבת שבזמן שהייתי סטודנטית חשבתי שאהיה מנקה בגיל 50? הייתי בטוחה שאהיה מנהלת ספרייה" ■ האנשים שאתם רואים הכי הרבה, אבל מתייחסים אליהם הכי מעט, מבקשים שתקדישו להם רגע
"אבא, מה האיש הזה רצה ממך?"
"הוא ביקש ממני כסף".
"למה הוא ביקש כסף?"
"כי אין לו מספיק".
"אבל יש לו עבודה. הוא מנקה את הרחוב".
"כן, אבל הוא לא מרוויח מספיק".

הדיאלוג הזה, שהתרחש בחודש שעבר ברחובות רמת השרון בין אב לבנו בן ה-6, ממחיש עד כמה מה שאנחנו המבוגרים התרגלנו לראות כמובן מאליו הוא חסר היגיון ולא צודק בעיניו של מי שעוד לא הפנים את העיוותים של העולם המודרני. מיהם האנשים שמנקים את מקום העבודה שלך? מיהם המאבטחים בבית הספר של הילד שלך? מי בודק את התיקים שלך כשאת נכנסת לבניין המשרדים שבו את עובדת? האם אתה מעסיק עובדי קבלן? האם מקום העבודה שלך מעסיק עובדי קבלן? האם עובדי קבלן מלמדים את הילדים שלך? האם הם מטפלים דרך מערכת הרווחה במי מקרוביך? מי מנקה את הרחוב שלך? אם נעצור רגע ונשאל אתכם את השאלות האלה, לא בטוח שנקבל תשובות.

אם היינו פוקחים עיניים היינו מגלים מנקים שעובדים 15 שנה באותו הבניין כעובדי קבלן, מטאטאי רחובות שאחראים על אותם בלוקים כבר שנים דרך חברת כוח אדם לא מוכרת, ומאבטחים בבתי ספר שראו כבר עשרה מחזורים של ילדים מסיימים – ועדיין מחליפים בכל שנתיים את החולצה שהם לובשים עם הלוגו של חברת כוח האדם שדרכה הם מועסקים.

לקריאת הכתבה המלאה באתר דה-מרקר לחצו כאן