האופנה החדשה בשוק המניות: אחריות חברתית

מאמר של עמי גינזבורג שפורסם בדה-מרקר
מאת: מערכת האתר | 03/04/2012

אופנת האחריות החברתית הופכת לא פעם את החברות המזהמות לזולות יחסית
שקעה עם תודעה של אחריות חברתית (SRI) נהפכה לנפוצה בשנים האחרונות. היא יכולה להיות מוגדרת על דרך השלילה (במה לא להשקיע) או על דרך החיוב (במה כן להשקיע).
מי שפועל על דרך השלילה יימנע מהשקעה בחברות שמוצריהן עלולים לחולל נזק לחברה או לסביבה – כמו יצרניות סיגריות, משווקות משקאות אלכוהוליים, יצרניות נשק או חברות שמפעילות בתי הימורים.
גירסאות מחמירות יותר של מדיניות כזאת שוללות גם השקעה בחברות שלהן פוטנציאל גבוה לייצר זיהום סביבתי. ישנם משקיעים שנמנעים גם מחברות שתנאי ההעסקה של עובדיהן נצלניים.

למאמר המלא באתר בדה-מרקר לחצו כאן