חיים ומוות ביד העיצוב

כתבתו של תומר בוטנר באתר Xnet
מאת: מערכת האתר | 21/08/2011

עיצוב מוצר לא חייב להסתכם בכיסאות ובמנורות יפות לבית: מעצבים אקטיביסטים ואכפתיים המציאו מוצרים שמשפרים את חייהם של מיליארדים ברחבי כדור הארץ. 6 הוכחות (ונציגות ישראלית מכובדת)
יש קשר הדוק בין המוצרים שאנו מייצרים וצורכים, בין הצורה שבה אנו משווקים אותם, ובין הצורה שבה הכלכלות צורכות עצמן לדעת ומכלות את המשאבים הבלתי מתחדשים בעולם. ערבות הדדית ואחריות סביבתית אינן רק סיסמאות פוליטיות; הן גם עקרונות עיצוביים חשובים, ומעצבים צריכים ויכולים לתרום מכישוריהם לרווחת הכלל.

יותר ויותר פרויקטים עוסקים במענה למיליארדי אזרחי כדור הארץ, שנשחקו עם התדרדרות מוסד הרווחה, הכישלון הכלכלי, המלחמות הבלתי פוסקות ואסונות הטבע. אבל נדמה שמה שצריך עכשיו – כפי שדורש גל המחאה בישראל – הוא פירוק והרכבה מחדש של מוסדות הייצור והשיווק.

אקטיביזם בעיצוב הוא נחלתם של בודדים, המשתמשים ביכולותיהם ובדרך החשיבה המקורית כדי לפתור בעיות מתמשכות. יצירת מוצרים שעוזרים לאנושות, כאלו שיש להם זכות קיום אמיתית בעולם, היא משאלתו של המעצב כאשר הוא יוצא לדרכו בכל פרויקט. וכאן, הפרויקטים מצליחים להטביע חותם אמיתי ולשנות את חייהם של רבים.

13_a6

לכתבה המלאה לחצו כאן