סיכום מפגש עמיתים | צו ההרחבה שילוב עובדים עם מוגבלות


בסוף חודש פברואר נערך מפגש של עמיתי מעלה בנושא ההערכות לצו ההרחבה לעידוד והגברת התעסוקה של אנשים עם מוגבלות בחברת סאנדיסק ישראל. המפגש עסק בהיבטים הפרקטיים של איתור, השמה והנגשת מקום העבודה עבור אנשים עם מוגבלות.

לתמלול המלא, לחץ כאן (הגישה לעמיתי מעלה בלבד).

עיקרי הדברים:
שחר בר אור | מנכ"ל סנדיסק ישראל: "הנושא של שילוב אנשים עם מוגבלויות הוא לא תרומה לקהילה מבחינתנו. אסור לנו להתייחס לזה ככה. מחויב שיתוף פעולה של כל הגורמים בשרשרת האספקה של פרויקט שילוב עובדים עם מוגבלות, ממספר קורות החיים שמגיעים ועד אחוז מעבר ראיונות של מועמדים".

רונית רונן קרפול | דירקטור משאבי אנוש סאנדיסק ישראל: "עשינו שינוי בMindset של העובדים והמנהלים, לשלב בעלי מוגבלויות בעבודה בלי להוריד את הרף".

מעגל גופי ממשלה וחברה
דפנה מאור | ראש המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות ואוכלוסיות מיוחדות בתעסוקה משרד הכלכלה: "החוק מאוד ברור, לכאורה- כל אדם שיש לו מוגבלות שמשפיעה עליו באופן משמעותי באחד מתחומי החיים העיקריים או יותר הוא אדם עם מוגבלות. איך שואלים? לפנות לעובדים עם הסבר שיצא צו הרחבה ושהחברה מאמינה ומעוניינת לעמוד בו- לכן אנחנו מבקשים לדעת האם אתה מגדיר את עצמך כאדם עם מוגבלות".

גיא שימחי | ממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות, ההסתדרות: "בהסתדרות מנסים לייצר הגדרה יחד עם המעסיקים ולבחון דרך שהיא יותר מדויקת ושלא מתבססת רק על הגדרה רפואית אלא תתייחס לנושא של תפקוד שהוא המהותי ביותר וגם האינטראקציה עם הסביבה. בודקים לעומק, גם מה קורה בעולם ואיך ניתן להתייחס להגדרה כאן בישראל".

מור פנפיל | מנכלית אשנב, מפעילת מרכז התמיכה למעסיקים באזור המרכז עבור המטה לאנשים עם מוגבלות בשוק העבודה: "הליווי הוא למעסיק לאורך כל הדרך, גם אחרי הקליטה. יש מנהל תיק שצמוד אליכם לפחות לשנה ו-3 חודשים וזה ללא תשלום. התפיסה מדברת על תפקוד ולא על מגבלה".

עינת מסטרמן | מנהלת תוכניות תעסוקת אנשים עם מוגבלות- ג'וינט ישראל תבת: "אם הארגון יעשה את הצעדים ופותחים משרות חדשות אי אפשר יהיה לבוא אליו בטענות אם לא יגיעו אנשים. הג'וינט נמצאים בשטח בקשר עם מרכזי התמיכה, משרד הכלכלה והמעסיקים".

גלריית תמונות:

מעגל חברות- פרקטיקות, סיפורי מקרה ותובנות
איילת רקנאטי | מ"מ מנהלת יחסי העבודה אל על: "אנחנו באל על מבצעים הכשרה לאוכלוסיות ייעודיות כמו שעושים הכשרה לעובדים רגילים. הכוונה לפתח את אותם עובדים כמו כל עובד אחר".

ורד רז | מנהלת אחריות תאגידית והשקעה חברתית קבוצת פישמן: "הבנו שהמפתח לקליטת אנשים עם מוגבלות הוא עבודה פרואקטיבית שלנו שאומרת שנחפש איפה הצרכים שלנו ואז נחפש את אותם עובדים. בסופו של דבר זה פתח אותנו לעוד קהלים שלא היו ברדאר שלנו. זה לא תהליך סטרילי. הוא תהליך שדורש מאמץ, חשיבה מוץ לקופסה".

עופר קרן |ממונה על העסקה רב גונית , חברת החשמל לישראל: "חברת חשמל עוסקת בנושא כבר תקופה ארוכה. עד סוף השנה נעבור את ה-2%. יש לנו מאגר של קורות חיים שאנו מוכנים לשתף".

נעם גדליהו | מנהל אחריות חברתית, ארומה ישראל: "היום אנחנו כבר במצב שבו לא צריך לשכנע את הזכיינים וזה בזכות עבודה ומסרים של הרבה זמן. התשומות הכי גדולות זה תשומות ניהול, כלומר, ההדרכה והליווי".

מומו מהדב | מנכ"ל מעלה: "המשימה הראשונה של הגופים הממשלתיים היא לבנות את האמון עם המגזר העסקי ולהיות זהירים בצעדי אכיפה ודרישה, זה מאוד מורכב בחברות, ויש כאן הזדמנות מצד המעסיק לתת לזה מקום ולסייע בתהליך הקליטה".

להורדת קובץ גופים המתמחים בשילוב תעסוקתי של אנשים עם מוגבלויותלחצו כאן.

למידע נוסף:
צו ההרחבה וישומו בארגון שלך – שאלות ותשובות למעסיק מאתר משרד הכלכלה- המטה לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה

אתר מרכז התמיכה למעסיקים