סימנס AG תעניק מימון לפרויקטים בתחום המלחמה בשחיתות

מעלה נבחרה להיות הארגון הישראלי הראשון שזוכה במענק זה
מאת: מערכת האתר | 31/03/2011

סימנס AG הודיעה על הפרויקטים הראשונים למלחמה בשחיתות שיקבלו מימון מ"היוזמה לקידום היושרה" בשווי 100 מיליון $. היוזמה מיועדת לעידוד שווקים "נקיים" והינה חלק מההסדר המקיף של הבנק העולמי עם סימנס AG.

מענק ראשון בהיקף של 40 מיליון דולר יוענק ליותר מ- 30 יוזמות ביותר מ- 20 מדינות, מתוך כ- 300 ארגונים ללא מטרת רווח מ- 66 מדינות אשר פנו לקבל מימון במשך הסבב הראשון. מעלה נבחרה להיות הארגון הישראלי הראשון הזוכה במענק זה.

"סימנס מייצבת ביצועים עליונים בסטנדרטים האתיים הגבוהים ביותר" אמר פיטר י. זולמסן, חבר הועדה המנהלת של סימנס AG . "יחד עם קבוצת הבנק העולמי, אנו רוצים לעודד יושרה ותחרות הוגנת ברחבי העולם. עם בחירת הפרויקטים עבור יוזמת היושרה של סימנס, עשינו את הצעד החשוב הראשון בכיוון זה".

"אנו מברכים את היוזמה של החברה ואת המחויבות הברורה שלה לעקרון שרק עסקים נקיים הם טובים", אמר ליאונרד מקארתי, סגן מנהל לענייני יושרה של קבוצת הבנק העולמי. "שחיתות גוזלת מהעניים, וניתן להתגבר עליה רק בכוחות משותפים. הפרויקטים של יוזמת היושרה של סימנס יעזרו לחזק את הרצון להילחם בשחיתות ברחבי העולם ולשפר את התנאים עבור כולם".

לדברי מומו מהדב, מנכ"ל מעלה "קבלת המענק מסימנס תאפשר לנו להעמיק מאוד בתחומי האתיקה והשקיפות בכלכלה הישראלית ולעבור לדור השני בהטמעת נורמות אתיקה גבוהות".

פרויקטים שיקבלו תמיכה בשלב הראשון כוללים סיוע לארגון הברזילאי Instituto Ethos להבטיח מתן שקוף של חוזי תשתית לגביע העולם בכדורגל 2014 והמשחקים האולימפיים 2016 בברזיל. באירופה, האקדמיה הבינלאומית החדשה למלחמה בשחיתות מקבלת מימון למחקר ולימוד והארגון הבינלאומי שיושב בוינה ועוסק באימון מומחים למלחמה בשחיתות מכל רחבי העולם.
יוזמות אחרות יזכו למימון במדינות הבאות: אנגולה, ברזיל, סין, מצרים, הונגריה, הודו, אינדונזיה, איטליה, מקסיקו, ניגריה, הפיליפינים, רוסיה והרפובליקה הסלובקית, דרום אפריקה וצ'כיה, ארה"ב ויאטנם ומדינות שונות במזרח התיכון.

למידע נוסף לחץ כאן