איך להמשיך את התמיכה במי שנזקק באמצעות התנדבות וירטואלית?

בנק דיסקונט, יחד עם האגודה לקידום החינוך בת”א-יפו, מפעילים פרוייקט אשר במסגרתו עובדי הבנק מתנדבים באופן וירטואלי עם מאות קשישים. הפרוייקט זוכה להצלחה גדולה ולתגובות מרגשות מקרב הקהילה.

ארגונים רבים מתמודדים כעת עם מצב בו מרבית העובדים בבית, כאשר הנחיות משרד הבריאות הן להימנע ככל הניתן מיציאה החוצה. לצד זאת, מוחרף מצבם של אנשים המרותקים לביתם על רקע מחלות, גיל וסיבות נוספות אשר, אם בימים שבשגרה זוכים לביקורי בית, הרי שכעת הדבר מורכב עד לא אפשרי.
ארגונים חברתיים ועסקיים מחפשים כעת דרכים לתת מענה לסיטואציה הזו. מקרה מבחן שעובד כעת בצורה מוצלחת הוא פרויקט שמפעיל בנק דיסקונט יחד עם האגודה לקידום החינוך בת”א יפו במסגרת פרויקט “מזדקנים בכבוד".

שאלות ותשובות עם ענת סיגמן, מנהלת אחריות חברתית, בנק דיסקונט:

המהלך הוא של התנדבות וירטואלית, או מדויק יותר טלפונית – מהו הפרויקט, בכמה מתנדבים מדובר, מה הם עושים?

מדובר בהתנדבות טלפונית. עשרות עובדי הבנק יוצרים קשר טלפוני עם קשיש/ים, אחת למספר ימים לדרוש בשלומם, להפיג במעט את הבדידות והפחד ולבדוק צרכיהם בתקופה זו. בתום השיחה העובדים ממלאים שאלון קצר המועבר לעמותה.

איך נוצר המהלך הזה? האם קיים שיתוף פעולה מתמשך עם מהאגודה לקידום החינוך ופרויקט מזדקנים בכבוד?

לבנק דיסקונט קשר ארוך שנים עם העמותה לקידום החינוך בת"א יפו. עובדי הבנק מתנדבים במגוון פעילויות בעמותה: במועדוניות לילדים בסיכון, בקרב ניצולי שואה, באריזות מזון ועוד. מיד עם התפרצות הקורונה וההגבלות המחמירות, פנינו לעמותה והצענו לחבור טלפונית לפרויקט "מזדקנים בכבוד" ולסייע בשמירה על קשר עם הקשישים. תוך פחות משעה קיבלנו רשימה של כ-300 קשישים, חלקם דוברי רוסית, ויצאנו לדרך.

כיצד מגיבים לכך הקשישים אליהם מתקשרים? כיצד עובדי הבנק שפניתם אליהו הגיבו? מה התגובות של המתנדבים בפועל?

תגובות הקשישים אליהם מתקשרים מתנדבי הבנק מרגשות ומחממות לב, במיוחד בתקופה הנוכחית. כולם מגיבים בשמחה על כך שמישהו יוצר קשר עימם, מעלים שאלות מטרידות בזמן זה וחלקם פשוט נהנים לקיים שיחה על עצמם ועל המצב. תגובות כגון: "אני כ"כ שמח שהתקשרת…", "תבורך על מה שאתה עושה …", או "תתקשרי שוב?…" מרגשות וממלאות את ליבם של עובדי הבנק המתנדבים.

האם עלו סוגיות לוגיסטיות כלשהן שצריך להתייחס אליהן בהפעלת המהלך?

מראש הוגדרו מול העמותה הסוגיות שעשויות לעלות בהפעלת המהלך, ובהתאם ניתנו הנחיות ברורות לעובדים המתנדבים בתיאום מלא עם העמותה. לדוגמא: הוכן שאלון מובנה אותו ממלא המתנדב במהלך השיחה הטלפונית והובהר כי חשוב מאוד להסביר לקשיש/ה כי המסרים יועברו לצוות העמותה אשר ינסו לתת את המענה הנדרש.

האם ניתן להמשיך את המהלך או שמדובר בטלפון חד פעמי?

מדובר בשיחת טלפון אחת למס' ימים, בהתאם לקשר שנוצר ורצון הקשישים.

האם יש תובנות שניתן להציע לארגונים אחרים שרוצים לפתח התנדבויות דומות?

ככל שחולפים הימים, משבר הקורונה הולך ומעמיק. כולנו חווים את הקושי הכללי ואת ההשלכות ומבינים שישנן אוכלוסיות שחייבים לסייע להן בזמן הזה. התובנה העיקרית היא ששיחה אחת עם עמותה רלבנטית פתחה צוהר מיידי למהלך כל כך נחוץ, מהלך פשוט לביצוע ויחד עם זאת כל כך ממלא גם את הקשישים ולא פחות גם את המתנדבים.

מוזמנים לשתף אותנו בפעולות ובמענים שאתם מציעים בתקופה זו אשר יכולים לתרום ולחזק את החוסן החברתי בימים אלה.

מוזמנים לשתף

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

המשיכו לעקוב אחר הפעילות שלנו:

התעשייה האווירית | רתימת היכולות הטכנולוגיות להתמודדות עם המשבר, תוך שמירה על המשכיות עסקית

שימוש בטכנולוגיות להתמודדות עם המשבר תוך שמירה על המשכיות עסקית. התעשייה האווירית רותמת את היכולות והטכנולוגיות לסיוע בפתרון המשבר, כדוגמת ייצור מכונות הנשמה במפעל טילים.

Read More »

אינטל | הגדלת התרומות תוך מיקוד בחינוך, בריאות ורווחה, והרחבת התמיכה בעובדים

הגדלת התרומות תוך מיקוד בחינוך, בריאות ורווחה, והרחבת התמיכה בעובדים. אינטל ישראל מגדילה את תקציב התרומות וממקדת אותן בשלושה תחומים מרכזיים: חינוך, בריאות ורווחה. החברה

Read More »