מיקרוסופט | תרומות בידע, יכולות וכסף, ומינוף יוזמות עובדים לתמיכה בקהילה
תרומות בידע, יכולות וכסף, ומינוף יוזמות עובדים לתמיכה בקהילה. מיקרוסופט ישראל ממנפת יוזמות של עובדים לתמיכה בעסקים קטנים ובצוותים רפואיים. החברה גם רותמת את הידע
בנק דיסקונט, יחד עם האגודה לקידום החינוך בת”א-יפו, מפעילים פרוייקט אשר במסגרתו עובדי הבנק מתנדבים באופן וירטואלי עם מאות קשישים. הפרוייקט זוכה להצלחה גדולה ולתגובות מרגשות מקרב הקהילה.
ארגונים רבים מתמודדים כעת עם מצב בו מרבית העובדים בבית, כאשר הנחיות משרד הבריאות הן להימנע ככל הניתן מיציאה החוצה. לצד זאת, מוחרף מצבם של אנשים המרותקים לביתם על רקע מחלות, גיל וסיבות נוספות אשר, אם בימים שבשגרה זוכים לביקורי בית, הרי שכעת הדבר מורכב עד לא אפשרי.
ארגונים חברתיים ועסקיים מחפשים כעת דרכים לתת מענה לסיטואציה הזו. מקרה מבחן שעובד כעת בצורה מוצלחת הוא פרויקט שמפעיל בנק דיסקונט יחד עם האגודה לקידום החינוך בת”א יפו במסגרת פרויקט “מזדקנים בכבוד".
שאלות ותשובות עם ענת סיגמן, מנהלת אחריות חברתית, בנק דיסקונט:
מדובר בהתנדבות טלפונית. עשרות עובדי הבנק יוצרים קשר טלפוני עם קשיש/ים, אחת למספר ימים לדרוש בשלומם, להפיג במעט את הבדידות והפחד ולבדוק צרכיהם בתקופה זו. בתום השיחה העובדים ממלאים שאלון קצר המועבר לעמותה.
לבנק דיסקונט קשר ארוך שנים עם העמותה לקידום החינוך בת"א יפו. עובדי הבנק מתנדבים במגוון פעילויות בעמותה: במועדוניות לילדים בסיכון, בקרב ניצולי שואה, באריזות מזון ועוד. מיד עם התפרצות הקורונה וההגבלות המחמירות, פנינו לעמותה והצענו לחבור טלפונית לפרויקט "מזדקנים בכבוד" ולסייע בשמירה על קשר עם הקשישים. תוך פחות משעה קיבלנו רשימה של כ-300 קשישים, חלקם דוברי רוסית, ויצאנו לדרך.
תגובות הקשישים אליהם מתקשרים מתנדבי הבנק מרגשות ומחממות לב, במיוחד בתקופה הנוכחית. כולם מגיבים בשמחה על כך שמישהו יוצר קשר עימם, מעלים שאלות מטרידות בזמן זה וחלקם פשוט נהנים לקיים שיחה על עצמם ועל המצב. תגובות כגון: "אני כ"כ שמח שהתקשרת…", "תבורך על מה שאתה עושה …", או "תתקשרי שוב?…" מרגשות וממלאות את ליבם של עובדי הבנק המתנדבים.
מראש הוגדרו מול העמותה הסוגיות שעשויות לעלות בהפעלת המהלך, ובהתאם ניתנו הנחיות ברורות לעובדים המתנדבים בתיאום מלא עם העמותה. לדוגמא: הוכן שאלון מובנה אותו ממלא המתנדב במהלך השיחה הטלפונית והובהר כי חשוב מאוד להסביר לקשיש/ה כי המסרים יועברו לצוות העמותה אשר ינסו לתת את המענה הנדרש.
מדובר בשיחת טלפון אחת למס' ימים, בהתאם לקשר שנוצר ורצון הקשישים.
ככל שחולפים הימים, משבר הקורונה הולך ומעמיק. כולנו חווים את הקושי הכללי ואת ההשלכות ומבינים שישנן אוכלוסיות שחייבים לסייע להן בזמן הזה. התובנה העיקרית היא ששיחה אחת עם עמותה רלבנטית פתחה צוהר מיידי למהלך כל כך נחוץ, מהלך פשוט לביצוע ויחד עם זאת כל כך ממלא גם את הקשישים ולא פחות גם את המתנדבים.
תרומות בידע, יכולות וכסף, ומינוף יוזמות עובדים לתמיכה בקהילה. מיקרוסופט ישראל ממנפת יוזמות של עובדים לתמיכה בעסקים קטנים ובצוותים רפואיים. החברה גם רותמת את הידע
שימוש בטכנולוגיות להתמודדות עם המשבר תוך שמירה על המשכיות עסקית. התעשייה האווירית רותמת את היכולות והטכנולוגיות לסיוע בפתרון המשבר, כדוגמת ייצור מכונות הנשמה במפעל טילים.
הגדלת התרומות תוך מיקוד בחינוך, בריאות ורווחה, והרחבת התמיכה בעובדים. אינטל ישראל מגדילה את תקציב התרומות וממקדת אותן בשלושה תחומים מרכזיים: חינוך, בריאות ורווחה. החברה