פרק 5: איך לרתום כמעט 50% מהעובדים להתנדב בחודש אחד? | פודקאסט מעלה
פודקאסט מעלה פרק 5: איך לרתום כמעט 50% מהעובדים להתנדב בחודש אחד? איך מגיעים לכמעט 50% התנדבות עובדים? שלי מלצר, לשעבר מנהלת אחריות תאגידית של
איך מגיעים לכמעט 50% התנדבות עובדים? שלי מלצר, לשעבר מנהלת אחריות תאגידית של קבוצת CBC- החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ (המוכרת כקבוצת קוקה-קולה) מספרת על "פעילות נובמבר בקהילה" שבמהלכה יצאו אלפי עובדים ועובדות להתנדב במשך חודש בעשרות אתרים ברחבי הארץ.
מהי מטרת הפעילות? איך בוחרים שותפים נכונים? איך צולחים את האתגרים? איך ממנפים זאת להמשך? ואיך בונים מערך תקשור שמלווה את כלל התהליך. עשרות טיפים בעלי ערך משמעותי לבעלי התפקידים הרלוונטים. האזנה נעימה! (וקריאה גם כן... )
*אורך הפרק: 17 דקות
*אורך הקריאה: 2.5 דקות
בשנה הראשונה לפעילות תיכננו בקבוצת CBC להוציא לפחות 30 אחוז מהעובדים והעובדות להתנדב במהלך חודש נובמבר. בפועל הייתה התלהבות בקרב העובדים והמנהלים והנתונים היו מרשימים והגיעו לסביבות ה- 47% מכל העובדים ברחבי הארץ.
קצת נתונים על "נובמבר בקהילה" : 2400 עובדים ומתנדבות יצאו במהלך נובמבר 2018, 47 אחוז מהעובדים בקבוצה, 6500 שעות התנדבות במהלך הפעילות, התנדבות במעל 40 ישובים מעל 70 עמותות במגוון תחומים: נוער בסיכון, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, אריזת מזון, איכות סביבה, ביקור חולים, קשישים וכו'. ולפי נתוני סקר שביעות רצון שנערך בקרב המתנדבים: 94% הרגישו סיפוק, משמעותיים, בעל ערך והביעו רצון להתנדב שוב+ 93% חשו גאווה לעבוד בארגון הפועל בקהילה.
החברה המרכזית לייצור משקאות קלים ( קבוצת קוקה קולה)- מקיימת בשגרה שיתופי פעולה ארוכי טווח עם שותפים חברתיים המקדמים נוער בסיכון. פעילות "נובמבר בקהילה" הרחיבה את הפעילות ההתנדבותית השנתית , אך בעיקר נועדה לאפשר לעובדים ועובדות החברה לחוות את חווית ההתנדבות, שבשל אילוצים תפעוליים לא מתאפשר לרבים מהם לצאת במהלך השנה. עמותת "רוח טובה" היו שותפים לתכנון ולהוצאה לפועל בקרב עשרות עמותות וארגונים ברחבי הארץ.
ראשית, יש המון מידע זמין באתר הרשת להתנדבות ישראלית (לינק) בנוסף יש עשרות מחקרים שתומכים ביתרונות המובהקים של התנדבות עובדים. מחקר של דלוויט (2017) מציג בצורה ברורה כי " יצירת תרבות ארגונית של התנדבות ותרומה לקהילה מגביר את המורל והמוטיבציה, משפר את סביבת העבודה והאקלים הארגוני ואת הדרך שבא העובד רואה את הארגון בו הוא עובד וכיצד מועמדים פוטנציאלים רואים ערכי אותו ארגון (מיתוג מעסיק).
מה קורה כשעובדי קבוצת CBC מגלים מעורבות בקהילה? לטענת מלצר: "נוצרת גאוות יחידה, העובדים גאים ונרגשים מכך שמקום העבודה שלהם מאפשר להם לצאת לפעילויות של התנדבות בקהילה . המהלך מחזק את תחושת השייכות שלהם כלפי מקום העבודה ובנוסף נוצר לעובדים ריענון לשגרת היומיום. ובעיקר, מה שמשותף לכולם: תחושת גאווה וסיפוק לתת למישהו אחר, והתגובות היו מצוינות:" זה עשה לי טוב על הלב לתת ככה למישהו במסגרת יום העבודה", "כיף לראות שלמנהלים שלי אכפת ככה…." ועוד.
משובי החברות הראו כי ההערכה של העובדים לחברה גדלה בעקבות היציאה לפעילות של מעורבות בקהילה בזמן העבודה. בנוסף, הפעילות הצוותית תרמה לגיבוש הצוותים והמחלקות אשר התנדבו יחד.
1. השיקו אירוע מיוחד: בנוסף לתכנית ההתנדבות השנתית, יש להקדיש זמן מרוכז של התנדבות לכל העובדים והעובדות שבמהלך השנה לא מצליחים להתנדב. לדוגמא "נובמבר בקהילה" של קבוצת CBC. חשוב לבחור חודש בו תהיה מספיק גמישות מבחינת הפעילות העסקית.
2. רתימת המנהלים לפעילות: הצגת הפעילות בישיבות הנהלה ופגישות פרטניות עם מנהלי ביניים. נדרשים פתרונות יצירתיים וגמישות תפעולית בכדי לאפשר למקסימום עובדים להתנדב מבלי לפגוע בפעילות העסקית למשל: שינוי זמני משמרות, חילופי משמרות עם צוותים אחרים, גיבוי של צוותים מקבילים. מומלץ לאפשר למנהלים חופש בחירה לגבי סוג הפעילות ומועד ההתנדבות.
10.התנדבות במהלך שעות העבודה: מגדילה את כמות המתנדבים ותורמת לגיבוש ותחושת שייכות לארגון.
1. הכינו תכנית תקשורת פנים +PR עם בעלי התפקידים הרלוונטים בארגון
4.השתמשו במגוון פלטפורמות פיזיות ודיגיטליות: שלטים ומסכים באתרי החברה, סמס, מיילים, ניוזלטר פנימי ועמוד פייסבוק יייעודי וכד'.
מעלה מציינת כי ישנן פלטפורמות נוספות להתנדבויות חד פעמיות כגון: Helpi, Tribu ועזרה בדרך.
פודקאסט מעלה פרק 5: איך לרתום כמעט 50% מהעובדים להתנדב בחודש אחד? איך מגיעים לכמעט 50% התנדבות עובדים? שלי מלצר, לשעבר מנהלת אחריות תאגידית של
פודקאסט מעלה פרק 4: עפרי שבו, מנהל שיווק תחום טיפוח אישי ביוניליוור ישראל כיצד מותגים מנווטים את הדרך תוך שינוי התפיסה שלהם על ערכים, אמון
פודקאסט מעלה פרק 3: תקשורת, ערכים ומותגים כיצד מותגים מנווטים את הדרך תוך שינוי התפיסה שלהם על ערכים, אמון והתהליכים החברתיים-כלכליים שעוברים על ישראל. #הוקלט
פודקאסט מעלה פרק 2: הקהילה הגאה בשוק העבודה האם יש לישראל סיבה לגאווה? תמונת מצב של הקהילה הגאה ושוק העבודה בישראל. מושב מיוחד בשיתוף האגודה
פודקאסט מעלה פרק 1: מגמות הבריאות במזון ושינויים בהרגלי צריכה כיצד חברות המזון יכולות להתמודד עם מגמות הבריאות במזון ושינויים בהרגלי הצריכה? #הוקלט בכנס מעלה