אחריות חברתית בימי קורונה

משבר הקורונה הכניס לסחרור את הפעילות העסקית והכלכלית בכל העולם. מעסיקים נדרשים לבצע התאמות, אשר בתורן משפיעות באופן משמעותי מאד על העובדים, הספקים, הלקוחות, הקהילה והחברה ככלל. בתוך כך, עסקים רבים ממהרים להגיב למצב ולממש את האחריות החברתית שלהם.

כאן תוכלו לעקוב אחר הפעילות החברתית של עסקים בישראל בצל משבר הקורונה, בתמיכה ובסיוע לעובדים, לספקים וללקוחות שלהם, ובאחריות שלהם כלפי הקהילה.

  • כיל | מחזקים את הפעילות עם עם קהילות מקומיות בנגב

    כיל | מחזקים את הפעילות עם עם קהילות מקומיות בנגב

    מחזקים את הפעילות עם קהילות מקומיות בנגב. כיל הגדילה את הפעילות עם קהילות בנגב, בשיתוף עם יזמים מקומיים לפיתוח וליווי יוזמות מקומיות לשיפור איכות החיים וחיזוק החוסן הקהילתי. מעל 100 הצעות התקבלו, ויוזמות רבות כבר יצאו לדרך. לאור המשבר כיל הגדילה את המעורבות והקשר שלה עם ישובים בדרום הארץ. זאת לצד תרומות כספיות ייעודיות לבתי […]

  • יוניליוור | פלטפורמת מסחר מקוון לסופרים שכונתיים ותמיכה בעובדים דרך פייסבוק

    יוניליוור | פלטפורמת מסחר מקוון לסופרים שכונתיים ותמיכה בעובדים דרך פייסבוק

    פלטפורמת מסחר מקוון לסופרים שכונתיים ותמיכה בעובדים דרך פייסבוק. יוניליוור מחזקת את Shopo, פלטפורמה למסחר מקוון במרכולים שכונתיים, ופועלת בקהילה במגוון ערוצים. בנוסף, החברה הקימה קבוצת פייסבוק סגורה לתמיכה ותקשורת עם העובדים, הכוללת פעילויות וכלים להתמודדות עם המצב. תמיכה בקהילה: קשישים במסגרת שיתוף פעולה עם ארגון 'לתת' החברה מסייעת בתרומת מוצרים ייעודית לחבילות סיוע חירום […]

  • ביטוח ישיר | איך מאפשרים ל- 90% מהעובדים להמשיך לעבוד מהבית ואיך ממשיכים לשמור על קשר?

    ביטוח ישיר | איך מאפשרים ל- 90% מהעובדים להמשיך לעבוד מהבית ואיך ממשיכים לשמור על קשר?

    איך מאפשרים ל- 90% מהעובדים להמשיך לעבוד מהבית? ביטוח ישיר הצליחה במהירות וביעילות להעביר את כל מערך העבודה לעבודה מהבית, במעט משאבים ושמירה על מרבית העובדים. החברה ממשיכה לייצר תחושת חיבור וקשר עם העובדים, ואף חילקה בונוסים לעובדיה על אף קשיי התקופה. שאלות ותשובות עם דפנה קליינר, סמנכ"לית משאבי אנוש בביטוח ישיר: ביטוח ישיר היתה […]

  • אסם | פודטראק בבתי חולים והפעלת דוכני מזון להכנת תרומות לקהילה

    אסם | פודטראק בבתי חולים והפעלת דוכני מזון להכנת תרומות לקהילה

    תמיכה בצוותים רפואיים והפעלת דוכני מזון להכנת תרומות לקהילה. אסם-נסטלה פועלת למען מחזיקי עניין במגוון דרכים: שיתוף פעולה עם לקוחות שנפגעו מהמשבר והפעלת פודטראק (foodtruck) למען הצוותים הרפואיים. בנוסף, החברה מקדמת מגוון פעולות לתמיכה וסיוע לעובדים ולספקים. עובדים החברה מתגברת את התקשור השוטף עם העובדים. הקמת מוקדי תמיכה טלפוניים בתחומים שונים, ביניהם: רפואי, נפשי, נושאי […]

  • רפאל | צוותי חשיבה למציאת פתרונות טכנולוגיים ותרומת עובדים

    רפאל | צוותי חשיבה למציאת פתרונות טכנולוגיים ותרומת עובדים

    צוותי חשיבה למציאת פתרונות טכנולוגיים ותרומת עובדים. מהנדסים מחברת רפאל התגייסו למציאת פתרונות טכנולוגיים לאתגרי הקורונה. עובדי החברה פועלים למען הקהילה בתרומה לבתי חולים, ולרכישת מנות מזון למשפחות נזקקות בקרב הקהילות בהן מתנדבים עובדי החברה באופן שוטף. רפאל שומרת על דיאלוג עם מחזיקי העניין שלה באופן שוטף בעתות שגרה ובאופן מוגבר בזמני משבר. החברה לומדת […]

  • מזרחי טפחות | מענים לצרכי לקוחות פרטיים ועסקיים והגדלת מאגר הספקים

    מזרחי טפחות | מענים לצרכי לקוחות פרטיים ועסקיים והגדלת מאגר הספקים

    מענים ללקוחות ולמשפחות העובדים והגדלת מאגר הספקים. בנק מזרחי טפחות מציע מגוון פתרונות ללקוחותיו, כולל מענים ייחודיים לחרדים וערבים, והגדיל את מערך הספקים. הבנק פועל רבות לתמיכה בעובדים ובמשפחותיהם, כולל פעילויות לילדים, וגם מציע לעובדיו מגוון אפשרויות להתנדבות בקהילה. לקוחות: הבנק מוגדר "מפעל חיוני" וממשיך להעניק שירות בהתאם למגבלות הנוכחיות. בין הפעולות שנעשו: תקשור אפשרויות […]

  • חברת החשמל | צעדים להקלה על לקוחות וספקים

    חברת החשמל | צעדים להקלה על לקוחות וספקים

    צעדים להקלה על לקוחות וספקים. חברת החשמל מקלה על ספקים על ידי הקדמת תשלומים, מתוך תפיסה שהספקים הם שותפים להצלחתה ויציבותה של החברה. בנוסף, החברה פועלת למען לקוחות פרטיים ועסקיים על ידי דחיית תשלום חשבונות והימנעות מניתוק במקרים של אי-תשלום. *תמונת רקע: יוסי וייס. לנוכח המשבר המחריף של התפשטות מגפה הקורונה, שכבר הוביל להשבתה של […]

  • כאל | תמיכה וסיוע למחזיקי עניין של החברה

    כאל | תמיכה וסיוע למחזיקי עניין של החברה

    תמיכה וסיוע למחזיקי עניין של החברה. חברת כאל מקדמת תמיכה וסיוע למגוון מחזיקי עניין בארבעה צירים מרכזיים: ביטחון תעסוקתי לעובדים ותקשור באפליקציה פנים-ארגונית; תשלום מהיר לספקים; הטבות והקלות ללקוחות עסקיים ופרטיים; ותרומה לקהילה והירתמות למען אוכלוסיות מוחלשות. עובדים במציאות כה מורכבת של אי יציבות תעסוקתית במשק, כאל מטיבה עם עובדיה בביטחון תעסוקתי ומאפשרת לעובדים שאינם […]

  • שופרסל | איך לתת מענה ללקוחות ושאר מחזיקי עניין תחת עומס עבודה בתקופת משבר הקורונה?

    שופרסל | איך לתת מענה ללקוחות ושאר מחזיקי עניין תחת עומס עבודה בתקופת משבר הקורונה?

    מענה ללקוחות ושאר מחזיקי עניין תחת עומס עבודה מוגבר. שופרסל נשענת על שירות וקשרי לקוחות חזקים בשגרה על מנת לצלוח עומס מוגבר ולהפחית מהלחץ הציבורי בתקופה זו. בנוסף, החברה שמה דגש על מציאת פתרונות לילדי העובדים ועל תמיכה בספקים קטנים, ונרתמת לתמיכה בקהילה באמצעות תרומות בכסף ובמוצרים ובגיוס אלפי עובדים חדשים. שופרסל חווה גידול משמעותי […]

  • בנק דיסקונט | איך להמשיך את התמיכה במי שנזקק באמצעות התנדבות וירטואלית?

    בנק דיסקונט | איך להמשיך את התמיכה במי שנזקק באמצעות התנדבות וירטואלית?

    איך להמשיך את התמיכה במי שנזקק באמצעות התנדבות וירטואלית? בנק דיסקונט, יחד עם האגודה לקידום החינוך בת”א-יפו, מפעילים פרוייקט אשר במסגרתו עובדי הבנק מתנדבים באופן וירטואלי עם מאות קשישים. הפרוייקט זוכה להצלחה גדולה ולתגובות מרגשות מקרב הקהילה. ארגונים רבים מתמודדים כעת עם מצב בו מרבית העובדים בבית, כאשר הנחיות משרד הבריאות הן להימנע ככל הניתן […]

  • שטראוס | איך לתת מענה מיידי לתמיכה בקהילה, וכיצד להיערך לשבועות הבאים?

    שטראוס | איך לתת מענה מיידי לתמיכה בקהילה, וכיצד להיערך לשבועות הבאים?

    מענה מיידי לתמיכה בקהילה, והיערכות לשבועות הבאים. קבוצת שטראוס מקדמת תמיכה וסיוע נרחבים לקהילות נזקקות בדגש על צוותים רפואיים, קשישים, חיילים ותלמידים הנמצאים בבידוד, ועוד. בנוסף, החברה הקימה קרן לתמיכה בספקים, ותומכת בעסקים קטנים ובינוניים נוספים בענף המזון. בעקבות אירועי משבר הקורונה, הצרכים שעולים מהצוותים הרפואיים והעובדה שאנשים רבים מצויים בבידוד ובמצוקה כלכלית, קבוצת שטראוס […]